středa 5. listopadu 2014

Srážka s blbcem aneb já tu českou Sephoru prostě nemusím

Ač do české Sephory chodím ráda na čumendu, nijak extrémně v lásce jí nemám. Pokoukání je to opravdu hezké, pěkné barevné věci naaranžované ve stojanech, vypadá to draze a luxusně, všude je pěkně prostor a člověk si to může prohlídnout a ošahat hezky z blízka. To všechno je super. Co už tak super není jsou přece jen ty ceny, jež jsou mnohdy o hodně nadsazenější než se to dá reálně sehnat přes internet nebo v zahraničí. Ale snad i to bych jim v některých případech byla schopna odpustit. Schválně píšu v některých případech, když je nahozená cena sem tam na nějakém produktu protože se třeba víc prodává, pochopím to, jenže Sephora to nedělá na sem tam nějakém produktu. Nechvalně proslula i tím, že při pořádání nějakých slevových akcí produkt na chvíli přecení, takže sleva pak není ani moc slevou.

Co mě vlastně ponouklo k hate článku na Sephoru? Je to zaviněno mnoha faktory. Největší z nich je asi můj včerejší dotaz na jejich fb stránkách. Narazila jsem totiž na americký Sephora Holiday 2014 katalog se spoustou krásných věcí od značek co mi tu dlouhodobě chybí a která americká Sephora nabízí. Tak jsem bláhově napsala následující dotaz.

Dobrý den, plánujete rozšířit portfolio prodávaných značek a přiblížit se tak aspoň o kousek americkým Sephorám? Konkrétně mě zajímají značky Kat von D, Urban Decay, výrobky vzniklé ze spolupráce s firmou Sanrio (Hello Kitty), případně další spolupráce (tolik milovaná a hned vykoupená Tokidoki). Okrajově se ještě zeptám na Tarte, Anastasia Beverly Hills, a hlavně některé Sephora paletky vyskytující se na amerických stránkách, nikoliv však v českých obchodech. Případně hodláte dovážet celý sortiment stávajících značek (narážím třeba na Benefit adventní kalendáře a klasickou českou výmluvu že to by bylo drahý a neprodalo by se to)?

Odpověď byla tak neskutečně manažerská a typická, že mě to prostě vytočilo

Dobrý den, velice děkujeme za Váš dotaz. Sortiment exkluzivních značek podléhá potřebám lokálního trhu a samozřejmě také naší centrále, která je ve Francii. Evropská síť parfumerií Sephora je nezávislý subjekt. Americká síť má svou centrálu v USA. Proto se také liší sortiment exkluzivních značek. I přesto však věříme, že si z našeho sortimentu vyberete a naši konzultanti jsou připraveni se Vám naplno věnovat.

na následující koment už nikdo nereagoval

Dobrá to chápu, přesto zůstává otázka zda plánujete dovážet jmenované značky. Věřím že minimálně o Urban Decay by zájem byl.

Takže moh by mi někdo prosím vysvětlit co je to ten lokální trh? Dělala snad česká Sephora nějaký průzkum co lidi chtějí? A pokud ho dělala proč se jím neřídí, proč lidi chtivý blbýho Urban Decay musí stále objednávat odjinud a nemohou prostě zajít do Sephory. Kolik slečen musí objednávat ze zahraničí nebo brát zbytky co se objeví v českých eshopech jež mnohokrát založila nějaká blogerka nasraná z aktuální situace.

A pokud tedy americká Sephora má jiné exkulzivní značky, dobrá ať si je má, ale ať sem teda vozí aspoň komplet sortiment těch co už česká Sephora vede. Konec konců sama Sephora má spoustu vlastních paletek se stínama které tu v životě neuvidíme a jsou docela pěkné. Opět nevěřím tomu, že by je lokální trh odmítl. Zkrátka jsem narazila na neskutečného blbce, kterému bylo za těžko zeptat se někoho odpovědnějšího a tak vyplodil tenhle univerzální blábol.

Krásná zmínka o beauty konzultantech na konec mě pobavila skoro neskutečně. Neznám nikoho komu by bylo příjemné při brouzdání prodejnou odpovídat pětkrát na ten samý dotaz "Dobrý den, můžu vám nějak pomoci, hledáte něco konkrétního?" Ty ženský na sebe viděj a slyšej se, takže vědí že už se vás někdo ptal, jen maj sakra nařízeno ptát se jak blbečci do nekonečna a otravovat zákazníky. Dost často mě to odradí od delší doby strávené v prodejně a jen čekám kdy vybuchnu a budu hystericky vřískat na celou prodejnu, že už jsem to řekla tamté slečně a dvou dalším tak ať mě kurva nechá si v klidu vybrat. Sem tam se jich tedy zeptám na nějakou chuťovku typu "Budete mít věci z plánované kolekce Tokyo Pop ze Sanrio spolupráce?" odpovědí je mi poněkud zaražený pohled a odpověď, že neví a zeptá se a následné velké NE.

Další krásný příklad proč je česká Sephora pěkně dementní najdete v článku jež vyšel před časem na Ordinary Life. Pominu-li povídání o přehlednosti věcí v košíku na netu u americké Sephory (česká stránky má ale zjistíte na nich prd, natožpak koukat na nějaký produkty), chci se věnovat bonusovému systému.

V čechách je krásným zvykem dělat z lidí blbečky a nabídnout jim nafouknuté nic. 5% a 10% sleva? Jako ORLY? Takže jako vy si koupíte věc za litr a oni vám milostivě pár korun sundaj? No to mě teda ani moc nedonutí tam nakupovat víc. Zvlášť když vidím zahraniční akce kde věčně visí cedule na něco s 50% slevou. Bohužel pro mě, se to týká kamenných krámů s korejskou kosmetikou. Americká Sephora by si taky nedovolila přijít s něčím takhle ubohým. Když už slevují tak solidněji. V čechách mě neskutečně pobavil Inglot podobně debilní akcí. Neslevovali procenta, ale když jste u nich nakoupili nad 1500kč, mohli jste si za 100kč koupit plastovou tašku s nápisem Inglot. Tak se ptám "CO JE TOHLE ZA LOGIKU?" Utratím někde 1500 a za odměnu si můžu koupit plastovou tašku s výrobní cenou max 20kč? Kdybych jí dostala tak to chápu, ale kupovat si jí?!

Nejvíc mě vyškolilo o předraženosti českých Sephor sérum od Estee Lauder co jsme kupovali v Japonsku kamarádově mamce. Bylo o 2000kč levnější než tady. Ona si ho v čechách nikdy nekupuje, často jezdí na dovolenou, takže buď letiště nebo americké Sephory to jistí.

Tím končím dnešní hate článek. Dodávám, že stejně do té pitomé Sephory lozit budu. Mimochodem mám odtamtud celé dvě paletky. A dál budu prudit blbýma dotazama v marné naději, že tím něco změním.

18 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ano, protože doufám že tím něco změním. Když mi něco vadí, je přirozené že mě to naštve a rozčílí. Pokud se to dá někomu říct, řeknu to. Třeba v restauraci když mi přinesou špatné jídlo, tak ho taky vrátím a nebudu se tvářit jakoby nic.

      Vymazat
  2. Myslím, že zbytečně se nerozčiluje. Proč bychom se jako zákazníci měli nechat? Zaprvé jsem ráda, že se upozorňuje nad nadsazování sen před slevami a hlavně jsem PRO, abychom se ozývali, že jako zákaznice s peněženkami tady jsme, ale nenecháme se ojebávat, nenecháme se zanedbávat a taky máme své představy a touhy o už existujících produktech. Zákazníci jsme my, nebudu Sephoře milostivě děkovat, že existuje. Milostivé Sephoře budu dávat najevo, co mi vadí a v případě, že na mě kašle, obracím se prostě jinam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Náš zákazník, náš pán. My jim dáváme ty peníze, kvůli nám tady jsou. Tak by se tak mohli začít chovat. Přístup "dobrý den chci vám dát prachy"-"dobrý den, jděte do prdele" mě fakt nebaví.

      Vymazat
  3. Tohle není problém jen Sephory. Takhle to je i třeba v jiných obchodech s kosmetikou v ČR , třeba Douglas. 8 dotazů od prodavaček za 12 minut
    �� nebo hrozně milý personál v českém Mac. Ochota sama. Ale v AT, nebo FR se mi nikdy nic takového nestalo. Protože zákazníci si ty firmy zkrátka vychovali. Takže to nevzdavejme. Snad ta generace, která se krčí v koutě a je vděčná i za zbytky, ala 90 ta léta je pryč. Jinak jen k tomu Urban Decay, ve FR je v Sephoře běžně. Tak když tedy patříme pod tu centrálu ve FR, tak nechápu, že to tu dávno není, když poptávka je dost velká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo otazníků tam měli být smajlíci, ach ten telefon.., :)

      Vymazat
    2. Douglas by byl asi na další článek. Neštve mě tolik, ale prodavačky jsou lautr stejný. Když se profláklo že budou mít Shiseido kosmetiku, byla jsem se ptát jestli budou dovážet i vlasovou péči a dočkala se jen "eee já nevím, na to jsem moc malá paní abych to věděla".
      Mimochodem byla jsem kdysi i na pohovoru do těhle firem a pobavili požadavkama. Sephora tím, že u nich zaměstnankyně nesmí nosit šperky protože by to odvádělo pozornost od výrazného namalování. V Douglasu a vlastně i Sephoře se maká tři víkendy v měsíci a jako důvod mi řekli "naše prodavačky musí být krásné a makeup jim nevydrží déle jak 8h, proto se dělají 8h směny místo 12h ale za to tři víkendy v měsíci" neumím si představit kdy ty chuděry mají čas na rodinu. Můj smělý dotaz že mi makeup vydrží bez problémů i 24h jestli můžu makat jen dva víkendy, byl vyignorován.

      Vymazat
  4. Naprosto chápu a mám pocit zadostiučinění z toho, že jsem jim po říkala. Pokaždé, když do mě tloukli, jak musím každého otravovat, i když už se jich ptali čtyři kolegyně. =D Jsem tak ráda, že tam dááávno nepracuji. =D Ale bohužel co se sortimentu týče - to se nezmění, na to by muselo řvát mnohem více lidí a mnohem hlasitěji. Vedení je schopné otloukat prodavačkám o hlavu to, že si někdo mailem postěžoval, že se dle jejich názoru prodavačka málo usmívala, ale to je vše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi každej kdo si podobnou práci prodavačky někdy zkusil, chápe že to jsou jen lidi a nemaj moc šancí něco v takové firmě ovlivnit, takže se k nim chová co nejvíc slušně to jde.
      Vedení obvykle bývá banda kreténů kteří nemají o skutečném prodávání ani šajna, ale hlavně že mají všichni vysokou školu ekonomickou nebo něco podobnýho. Naprosto je nezajímá co chce reálný zákazník a řídí se imaginárním zákazníkem. Kdyby alespoň těm ženským na prodejně platili tolik co berou sami, tak ať si na ně klidně řvou kvůli blbostem, ale za něco co není ani průměrný český plat, by si mohli kecy nechat pro sebe.

      Vymazat
    2. No, tak jasně - nejcennější vlastní zkušenost. Jenže já myslím, že to je trochu širší problém, třeba v Německu, nebo Rakousku mají tak silné odbory, které bojují za zaměstnance, že tam spousta věcí není tak hrozných (co se týče pracovních podmínek) právě proto a i ta náplň práce pak vypadá jinak - stačí se zákazníkům v klidu věnovat, ne každého "uštvat otázkami". U nás odbory jsou za 1) neschopné a 2) se chápou jako přežitek z komunismu. Kdyby byl na vedení vyvíjen tlak ze strany zaměstnanců - hromadně přes odbory a zároveň od zákazníků, kteří si stále dají víc líbit, než třeba francouzské, italské, rakouské a další ženské..... vedení by to pochopilo.
      Hezky to je vidět na Amazonu, odchází z Německa, protože není schopen dodržovat slušné pracovní podmínky a zákon..... a odbory se brání. A příchází do ČR a tady jsou lidé šťastní, že jako "bude práce" ......
      Takže tak.....
      To jak probíhá "návštěva obchodu" a jak je nepříjemná, to je vlastně je špička ledovce......
      O tohle jsem psala na blogu zrovna nedávno i článek..... No, snad se to tu jednou změní ;)

      Vymazat
    3. Musím říct, že jsem byla zvědavá a tak jsem si přečetla cos psala a skoro by se to mělo tesat do kamene a roznášet do firem v celých čechách. Kdyby se lidi nebáli a zapoměli na výmluvu "já mám doma dvě malý děti, já si nemůžu dovolit mít kecy proti zaměstnavateli", bylo by nám tu hned líp.

      Vymazat
    4. Tak já naprosto chápu, že jako jednotlivec se zaměstnanec nemá vůbec šanci ozvat, resp. když se ozve, tak na to doplatí a že má strach. České pracovní právo tomu dost nahrává a bohužel i ta běžná praxe je víc než smutná......

      Proto je potřeba mít organizace, která je v diskusi se zaměstnavatelem "rovnocenným partnerem" - což odbory být mohou, jednotlivec nikdy. Pak by i ti, kteří mají malé děti mohli mít slušné pracovní podmínky a nemuseli se nutně bát o místo, jen proto, že ze sebe nenechají dělat otroka....
      Jistěže odbory neřeší vše, ale mohou se taky rovnocenně účastnit diskuse ohledně změn v pracovním právu, ovlivnit finální podobu zákonů a to už je opravdu cesta správným směrem.....
      Děkuji za pochvalu článku, já pevně věřím, že se to tady postupně zlepší, že se lidé přestanou bát..... když to šlo jinde, proč né v ČR, že? Lidé tu nejsou hloupější, ani méně schopní..... chce to jen začít.... ;)

      Vymazat
    5. Hloupější možná nejsou, ale jsou odchovaní lety tvrdého komunismu a kdokoliv se tenkrát ozval nebo se pokusil dělat problémy, tak mu bylo velmi rychle vysvětleno že takhle ne. Vždyť i dneska se najdou lidi kteří dokáží vypustit z úst větu "to nemůžeš, to pak budeš mít zapsaný v papírech".

      Vymazat
    6. Tak to se shodneme, určitě se na sebevědomí lidí a jejich odvaze ten režim hodně podepsal. Češi jsou šikovní, ale hodně bázliví.... Já pomalu začínám věřit spíš v ty, kteří už tím režimem nejsou tak moc dotčení ....... Dneska hodně lidí díky studiu, práci a obecně možnosti cestovat má daleko větší přehled a už si nenechají tolik líbit a jsou průbojnější....
      Každopádně je to běh na dlouhou trať ....

      Vymazat
  5. njn ...českou a americkou Sephoru nelze srovnávat :(( já jsem si v klidu doma na webu vybírala věci a pak jsem je předala kamarádce, která mi je koupila ...měla jsem tak přehled i o cenách ... škoda, že to není i u nás :(
    ale co jsem zaslechla, tak UD se bude prodávat také u nás, nevím jestli konktrérně v Sephoře, ale měl by :)) huráá :) když už se dá koupit v Německu, tak alespoň i my něco budeme mít :)

    OdpovědětVymazat
  6. Je to bohužel tak, konkrétně Sephora je mi prostě nesympatická a k čemu má intrnetové stránky, ze kterých člověk stejně nic nezjistí, to nechápu. Třeba u nás v krajském městě ji nedávno zavřeli, prostě nebyl zájem, ale ty další značky a rozšířenější sortiment bych uvítala alespoň v Praze.

    OdpovědětVymazat
  7. Presne z tohoto duvodu (a dalsich) do Sephory v CR ani omylem nelezu, uz se asi opakuju, ale nastvala me arogance a nezajem prodavacky, kdy klamne inzerovali neexistujici darek k nakupu. Portfolio znacek je ale jina otazka, ono je dost mozne, ze skutecne vetsinovi zakaznici o nedovazene veci az tak nestoji - bloggerky a beauty guru jsou asi jen znacne okrajova klientela...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže právě blogerky a všichni kdo se zajímají o kosmetiku, by tam byli ochotné nechat několikrát víc než běžný člověk. Podle me by stačilo ukázat některé věci co tu nejsou většinovému zákazníkovi a byl by nadšený

      Vymazat