pátek 12. září 2014

Tykravouznikdyvic Dny Marianne

Nedávno jsem psala článek o tom, že budou dny Marianne. Myslela jsem si, že ho píšu malinko z nadsázkou když jsem zmiňovala davy nákupu chvtivých žen a peněženky prázdnící se rychlostí světla, no nebyla to nadsázka jak jsem se dnes přesvědčila. Nejlépe atmosféru dnů Marianne vystihuje následující fotografie jež jsem pořídila asi v 10:30 v obchodním centru Chodov.


Takže ráno jsem vstala, doprovodila muže do práce, trochu zmokla a bláhově si představovala jak to bude v pohodě protože je pátek ráno a lidi jsou v práci. První jsem navštívila FAnn parfumerii v DBK na Budějovické. Bylo tam asi o 200% lidí víc než jsem tam kdy viděla....tedy 2. Takže to byla těžká pohoda. V klidu jsem si prošla regály a hledala modrý parfém od Katty Perry. Hm neměli ho a zbylé dva mi nevoněly, tak nic kabelka jako dárek nebude. Ale aspoň jsem tam zahlídla nějaké inspirativní vůně pro muže. Masakr přišel když jsem se ptala u kasy jestli tu Katty Perry přeci jen nemaj. Paní přede mnou udělala nákup skoro za 6k a jako by se nechumelilo vytáhla z kabelky štos dvoutisícovek a začala odpočítávat a hledat nějaké drobné (čti tisícovky). Mimochodem vždycky mě fascinovalo, že tyhle lidi s balíkama peněz, nikdy nenapadne si pořídit peněženku.

S nadějí, že na Chodově budou lidé rozptýlenější a nebude jich tam moc, jsem sedla na metro. Možná mi mohlo napovědět, že už po cestě metrem jsem viděla nějaké ženy obtěžkané velkýma taškama.

Scanquilt

Hned po vylezení z metra byl jeden z prvních krámů okolo kterého jsem šla SCANquilt. Tyjo že bude tak nacpanej lidma lačnýma novýho povlečení, to mě fakt zarazilo a začla jsem tušit zradu. Ta se poznenáhla dostavila v Douglasu. Tolik lidí jsem opravdu nečekala. Douglas je na Chodově poměrně velkej, ale tam byl fakt jeden člověk na dva metry čtvereční. Mrkla jsem na Bourjois a jako vždy mě nic nezaujalo. Přesunula jsem se k NYX a byla mile překvapena plností regálu. To jsem tam snad ještě neviděla. Po pečlivém zkoumání jsem vybrala jednu rtěnku a fixer na makeup. Pak ještě, lačna po dárcích, jsem vzala na zkoušku odličovací ubrousky a jedno mýdlo na které jsem tam chodila koukat už půl roku. Ve frontě u kasy jsem si pak vzpoměla ještě na suchý šampon. Chtěla jsem zkusit i štětce, protože jsem na ně jednou slyšela chválu, ale za 300Kč štětec na oči...hmm to si raděj koupím hezký od Real Techniques.

čekání v Douglas

Vtipná byla pani ve frontě za mnou. Měla plnou náruč drahých parfémů a tašek. Chvíli se tam s tím prala a pak jí napadlo si dojít pro košík. Tak během 10ti minut co jsme v té frontě stáli, každé tři minuty odběhla jeden z parfémů vrátit, protože už jí nevoněl.

Doufala jsem, že něco zajímavého objevím i v Yves Rocher, neobjevila. Jejich kosmetika (na nic jiného než dekorativku se kupón nevztahoval) se mi nelíbí. Zaujali mě štětce, ale byl u nich zelený puntík a to znamenalo, že na ně sleva neplatí.

Orsay mělo hnusnou a babskou zimní kolekci, takže původní plán najít tam něco slušného jsem vzdala a šla do H&M pro plánované kalhoty s vysokým pasem a tepláky. Bohužel u tepláků jsem se musela smířit s tím že nemaj s širokýma nohavicema, takže budu doma vypadat jak kokot. S kalhotama to bylo ještě horší. Maj jich spoustu, asi milión druhů, ALE proč doprdele maj všechno do velikosti 36? V celém krámě jsem našla jedny černý 38 a jedny 42. Normálně nosím tak 38/40, ale tady byli i ty 38 no chance, nemluvě o tom, že na kabinky byla solidní čekačka. Kupodivu 42 s vysokým pasem mi i celkem padli, tedy až na tu délku. H&M patrně přijalo nějakého nového stylistu a ten má pocit, že všichni jsme dvoumetrový žirafy vážící 40kg. Takže nohavice budu muset ustřihnout protože 20cm kalhot namuchlaných u kotníků fakt nepotřebuju.

Náladu mi zvedla nějaká babička s vnučkou které jsem potkala ve frontě u kasy. Babička obdivovala vycpávky do drdolů a říkala že za jejího mládí si to vycpávali silonkama. Nějak jsme se dali do řeči a skončilo to u toho, že jsem vysvětlovala jak skvělá je korejská kosmetika :)

To už jsem začínala mít front fakt dost a přemýšlela, že to pro dnešek vzdám. Zaběhla jsem ještě mrknout do Lindexu, spatřila frontu na 15min a šla pryč. Tedy konkrétně do Sephory. Tam jsem měla zálusk na NARS věci. Korektor a tvářenka jsou mé muhahaha. Na parfém od Marca Jacobse, který mám ráda, jsem se vykašlala protože jinde se dá sehnat mnohem levněji i bez slevy. A nafásla jsem dárečky. Jeden z nich byl čokoládový bonbón hečte. Za to že jsem jim tam nechala přes litr si ten bonbón fakt zasloužím.

Pak jsem si splnila sen a zašla do Starbucks. Objednala jsem si horkou čokoládu. Hele a nemít ten slevovej kupón tak jsem fakt nasraná. Normálně ten půl litr čokošky stojí kilo a takhle byl za 50Kč, ale že to chutná jako ta nejlevnější obyčejná čokoláda z prášku jsem fakt nečekala. Příchuť prášku mě provázela celým nápojem. Takže KONEČNĚ mám takovou tu fotku jako všechny správný blogerky. Fotku se Starbucks kelímkem. Welcome in high society! A už nikdy víc tam nejdu. Ani to že mi dali druhej kelímek zdarma, mě nepřesvědčilo (je plastovej a normálně si ho tam můžete koupit za 10Kč, tak moc do mě investovali).



To už jsem toho měla vážně dost a rozhodla se jet domů. Zbýval jen poslední nákup a to Tescoma a vysněná wok pánev. Inu jsem praktická žena a ráda vařím. Naštěstí v Tescomě, zase už zpátky v DBK Budějovická, nebylo moc lidí. Ve frontě přede mnou byli asi 3. Takže už jen na běžný nákup do Billy a domů.

Abych si zamachrovala jak moc jsem ve vatě a jak moc jsem nakoupila tak tady máte komplet fotku nákupu. Tedy bez toho nákupu z Billy.




Závěrem chci všechny krámy kde jsem byla pochválit, že byli opravdu zásobené a doslova narvané zbožím. Aby taky ne když vědí, že se to prodá. Nestalo se mi že by bylo něco vykoupené. Dokonce i testery měli třeba v tom Douglasu komplet nové. Chválím i prodavačky za usměvavost a skvělou náladu i přes ty hrozné davy. V Douglasu jsem čekala, že vzorek Glamglow masky bude větší, v Sephoře jsem nečekala, že dostanu lak. Dostala jsem i nějaké vzorky parfémů. Celkově to byla zajímavá zkušenost, ale příště už na to kašlu. Stát fronty mě fakticky nebaví. Popravdě moc nechápu tu hysterii okolo 20% slev. Jako na dražší věci jako kožené boty, parfémy nebo kabelky se to vyplatí. Ale mnohdy se tyhle věci dají sehnat na internetu o dost levněji než ve všech těch Sephorách, Douglesech a FAnn.

6 komentářů:

  1. Uf, nesnáším fronty a spousty lidí, takže myslím, že jakékoli přemýšlení, že bych se někdy mohla téhle akce zúčastnit, mě právě přešlo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dny Marianne mě zatím každý rok obcházejí...asi bych si to chtěla jednou zkusit, protože v městě, kde sídlí má Alma Mater jsem nijak šílené hromady lidí nezaznamenala, takže by to bylo i docela fajn nakupování. I když mi to připadá víc jako mánie...tak 80% jde nakupovat, jen aby nakupovalo a ne, aby si šlo koupit, co mají vyhlídnuté. Takhle na podzim (, kdy šetřím co to jen jde na poslední cony) se mi vyhazovat peníze moc nechce(, i když jsem dneska něco utratila :D.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si to tak vezmu tak já vlastně z části koupila taky věci co spíš potřebuju než vyloženě neužitečný blbosti. Tepláky a padnoucí kalhoty asi nikdy nebudou považovány za brutální hýření. Wok by patrně taky asi nezapad do kolonky rozhazování prachů. Tak zbývá leda ta kosmetika, kterou jsem stejně měla vyhlídnutou a chodila na ní už víc jak půl roku koukat. Prostor pro náhodný nákup jsem nechávala parfému, ale žádný co by mě oslovil jsem nenašla. Takže za ten zbytečně utrácet prachy nebudu jen pro to že jsou teď slevy. Připadala bych si hrozně čecháčkovsky. Mimochodem tohle slovo beru jako urážku, takovou tu nadstavbu homolovitosti, tlustým maminám, řízkům na dovolenou, šetření na čemkoliv a nakupování sportovního oblečení na běžné nošení páč je to přece tak praktický a pohodlný.

      Vymazat
  3. Já párkrát zkusila poodbnou akci od Elle a nikdy vyloženě narváno nebylo, ani o víkendech... Možná jsou ty akce Elle pro víc obchodů, tak se to rozptýlí? Nebo je t tím, že ty tři roky zpátky tyhle akce ještě nebyly tak populární? Ale byla jsem na tom dost podobně, taky jsem většinou odešla s prázdnou. Sephora mě znechutila tím, když neměli jednou krém, co měl být zdarma k parfému, a ještě se tvářili kysele, když jsem si na to stěžovala (chápu, že můžou dojít zásoby, ale pak by měli odstranit ten propagační plakát vedle police a nebo nabídnout nějakou náhradu). Takže Sephoru beru na milost jen v zahraničí a to buď v období slev (v Paříži sice nevedou dárky k nákupu, zato vedou Lancome s 50% slevou a Tokidoki stíny za 5 E) nebo v USA, kde mají víc značek a cestovních sad a tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš já ani nevím že Elle podobnou akci má. Možná není tak profláklá a nevysí na ní všude plakáty už měsíc dopředu. Pak to může být pohodovější nakupování.
      Do české Sephory chodím hlavně na čumendu. Oni se ty produkty naživo hezky obdivují, ale jelikož nejsem průměrná slepice a umím si je najít na netu, tak vím že se dají sehnat i levněji než je mají tam.
      Nejvíc brečim když koukám na stránky americký Sephory. Mají 3x tolik věcí, hromadu novinek a ještě levněji (i když si připočtu DPH které k tomu přičítnutý nemají). Líbí se mi vyprávění lidí co byli v americké Sephoře o tom co všechno dostali k nákupu a nedej bože když měli narozky, to teprv.
      Nedávno mě pobavil příběh od jedné youtouberky o tom jak byla v americké Sephoře a viděla situaci kterou by asi nikdo zažít nechtěl. Slečny stylistky tam líčili nějakou slečnu a při odličování si spletli lahvičku a začli jí oči odličovat odlakovačem na nehty. Úplně vidím tu chvíli kdy začla řvát bolestí. Jen škoda že tam ta youtouberka nevydržela dýl, by mě zajímalo jestli pak dotyčná nafasovala nějakou kosmetiku zdarma jako odškodné nebo jestli se rozhodla je zažalovat.
      Minulý rok jsem navštívila Douglas v Drážďanech a od našich je to taky velký rozdíl. Tedy ne tolik cenově ale množstvím nabízeného zboží a chováním prodavaček. Nebyli tak vlezlé což mi tady kolikrát hodně vadí.

      Vymazat
  4. Jojo, být prodavačkou v Sephoře o dnech Marianne je slušný peklo, zkusila jsem si to dvakrát a už nikdy více. =D Už v půl devátý máte na skle nalepené nákupu chtivé zákazníky, kteří vás při otevření div neušlapou, celý den se člověk nezastaví. Ono s těmi dárky k nákupu, že dojdou není tak neobvyklé - sice se toho bere ohromné množství (které se každý rok zvyšuje), ale když na kasu přijde ženská s pěti Guess parfémy, aby ke každému dostala tu kabelku zdarma, tak to zmizí během dopoledne jako nic. Sundat plakát je taky bez šance, i když se jednou dvakrát posílené směny, nestíhá se.

    Od té doby mám ke dnů Marianne takový odpor, že by mě do toho obchoďáku nedostali ani párem volů.

    OdpovědětVymazat