neděle 21. listopadu 2021

Malé kuchyňské radosti

Blíží se Black friday, tak jsem si řekla že sepíšu věci co mě baví a které mám ráda. Třeba pro někoho budou inspirací co si letos pořídit ve slevách nebo si alespoň přát k vánocům. Spousta z nich není levná a proto se vyplatí si počkat na nějakou akci nebo si hlídat různé weby kde dělají slevové akce. Například nedávno jsem objevila na Zalando Lounge akci na nože Zwilling za super ceny, bohužel ten co jsem si objednala se vyprodal a museli mi vracet peníze. Jindy jsem zase objevila na Datartu akci na Kitchen Aid mísy za 1400 Kč. Normálně stojí 2 000 Kč a víc, takže za mě super koupě.

Přemýšlela jsem jak to tu nějak inteligentně rozdělit do kategorií, ale nakonec jsem se rozhodla, že to udělám o něco méně inteligentně a seřadím to podle toho jak moc dané produkty používám. Což vlastně svědčí o jejich použitelnosti a oblíbenosti. Budu se snažit i dát odkazy nebo obrázky k tomu co dohledám, ale neberte to jako že to musíte nutně koupit z daných stránek, stačí trochu hledat a najdete to levněji na jiných eshopech.

Co mám a je super denně :


Nůž Zwilling Four Star - kvalitní nůž je dobrá investice. Je to něco s čím pracujete každý den. Ano pokud s tím ukrojíte jednou denně chleba nebo sem tam překrojíte kus ovoce, asi to to smysl nedává. Ale pokud vaříte třeba o víkendech a vaříte relativně rádi, stojí to za zamyšlení. Měla jsem v rukou různé dražší i levné nože a ve chvíli kdy najdete ten co vám padne a vyhovuje, je to k nezaplacení. Mě do ruky sedl 14 cm Zwilling s řady Four Star. Můžete zkusit zajít do prodejen nožů nebo navštívit Potten Pannen prodejnu či Chefshop prodejnu. Další o kterých vím, že jsou fajn jsou nože od Wüsthof, ale určitě je i spousta dalších, ke kterým jsem se zatím nepropracovala. Lákají mě japonské nože, ale odrazuje mě jejich větší křehkost, starání se o ně a jiný systém broušení....a taky cena. I v japonsku kde jsem po nich koukala stáli poměrně dost.


Lahev na Jar (či jiný saponát) od Zone - pokud nechcete v kuchyni koukat na hnusnou lahev Jaru, dá se vybrat z nepřeberného množství různých dávkovačů. Já šla trochu netradičně do Zone a i po letech používání vypadá pořád dobře a slouží na jedničku. Je silikonový, neklouže v ruce, dávkuje fajn podle toho kolik ho zmáčknete a hlavně vypadá minimalisticky. Za ty roky se mi lehounce oleštil, takže už není super matný jako na obrázku, ale jinak než z blízka to není vidět. Vůbec doporučuji nabídku Zone omrknout trochu víc. Jejich další produkty na nádobí taky nevypadali špatně.



Dávkovač mýdla - ruce si myjeme v posledních už skoro dvou letech o něco intenzivněji a někteří z nás mají dávkovač mýdla i v kuchyni a chtějí aby to nějak vypadalo. V koupelně mám automatický dávkovač od Xiaomi. Je na baterky, dělá pěnu a má jen tu nevýhodu, že s ním je práce pokud vám dojde náplň. Je totiž zamýšlený jako, že měníte ten spodek za náplň od Xiaomi. Jenže to je trochu drahá legrace a hlavně pokud to objednáváte z Aliexpressu tak tekutiny neposílají co vím a u nás jsem to taky neviděla prodávat. Takže musíte najít na youtube pár triků jak na to. Třeba si do nádobky navrtat dírku a plnit to tou dírkou nebo o něco inteligentněji šroubovákem odstranit nacvaklé víčko a nalít tam vlastní náplň (což přesně dělám já). Ono tím že to dávkuje pěnu, tak tam dáváte část tekutého mýdla na ruce a část vody aby to bylo schopno fungovat a pěnit. Ta nádobka mi vydrží zhruba čtvrt roku používání.
Druhý dávkovač, který mě baví je od Joseph Joseph. Dostala jsem ho od Melgarha v červené barvě a sprejem si ho přebarvila na černo aby mi ladil do kuchyně.



Kvalitní pánev - dlouho jsem přemýšlela o pořízení ocelové pánve od de Buyer až jsem na ní narazila jednou v akci a řekla si že to prostě zkusím. Nevýhoda ocelových pánví je, že se s nima musíte naučit pracovat a starat se o ně. Není to prostě teflonka kterou hodíte do dřezu a umyjete druhý den. Tyhle pánve jsou těžké, špatně se s nimi manipuluje, takže třeba vyklápění míchaných vajec na talíř je spíš o rozbití toho talíře protože tu pánev neudržíte. Tyhle pánve reznou. Je to jako když necháte venku nářadí, taky vám zrezne když na něj bude pršet. Tyhle pánve se musí zajet aby získali nepřilnavý povrch. To je spousta důvodů proč si jí nepořizovat. Ale tahle pánev je prakticky nezničitelná. I když orezne, jde jí odrbat a jede se dál. Můžete s ní utlouct zloděje jak je těžká. Můžete jí hodit do trouby protože na ní není kus plastu co by se roztekl. Můžete s ní vařit na ohni. A když už na ní děláte dostatečně dlouho, fakt nepřipaluje. Jen teda vždycky potřebujete trochu oleje když něco děláte. I kdyby jen pak na doleštění pánve po finálním otření od jídla. Jasně asi jsem vás zrovna na de Buyer nepřesvědčila, ale jsou i jiné kvalitní pánve i když ne třeba ocelové. Pokud jste člověk, co na pánvi rád dělá topinky, vajíčka, párky, stejky, jiné maso, klidně i zeleninu a nepotřebuje s ní moc hýbat, prostě mu jen leží na sporáku, tak tohle je fajn. Pokud s ní chcete hýbat víc, tak zkuste třeba Kolimax, Woll, relativně dobrou zkušenost mám i s Tescoma pánvemi s nějakým tím Stone povrchem. Nic mi neudělalo tak křupavé bramboráky jako tenhle povrch. Akorát po pár letech používání se odře.

Stěrky - miluju stěrky. Fakt je používám v podstatě denně. Na vyškrábnutí zbytků z hrnce/pánve, vytření majonézy nebo jogurtu do poslední kapky, někdy s nimi dělím těsto, jindy shnrnuju zbytky z talíře do krabičky. Mám od velikých po fakt malé a věřte mi, že na tvaru a velikosti tady záleží. Plastové ráda nemám, jen silikonové. Mám nějaké z Ikea vánoční edice, nějakou co jsem si dovezla z anglie a nějaké no name.

Kuchňské silikonové kleště - kdo je ještě nemáte, tak směle do nich. Potřebujete vytáhnout párek z hrnce, potřebujete pošťuchovat zeleninu po teflonové pánvi, chcete něco narychlo pootočit v troubě,  grilujete a chcete to něčím obracet? Na tohle všechno a mnohem víc se hodí. 



Bezdrátový vysavač Dyson V8 Absolute - jako lidi, tohle je veliký přelom ve vysávání u nás doma. Práce s tímhle vysavačem je tak jednoduchá, že nás vysávání baví. A píšu nás, protože muž mi říkal, že jeho taky jak je to jednoduchý. Vysavač je přidělaný na zdi v držáku kde se nabíjí a stačí ho jednoduchým pohybem vyndat a už sajete. Držák zvládne držet i dva nástavce, tak si tam můžete uchytit co nejvíc používáte. U nás máme klasickou hlavici na podlahy opřenou o zeď pod vysavačem a v držácích jsou hlavice pro přesné sání. A fakt pokud mám třeba drobky na lince ve větším množství, tak to raděj vezmu vysavačem než hadříkem. Jasně tenhle vysavač není levný (já ho v nějaké akci sehnala za 8 000 Kč), ale fakt člověk nelituje jediné koruny. Dokonce mě baví vysávat se speciálním nástavcem i gauč a pak koukat co z něj všechno vysavač dostal za prach. Nevýhodou je, pokud máte velkého psa s delšími chlupy, tak v pelichací sezóně se to opravdu blbě dostává z koleček. Když nám pes líná, tak můžu vysávat i 2x denně a ty kolečka bych musela čistit pokaždé pinzetou. Reálně to dělám jednou týdně jaká je s tím práce. Celkově čištění hlavice vysavače považuji za největší slabost. Jinak tělo samotné se čistí dobře. Pokud nebydlíte na vsi a nemáte 65 kg psa co domu tahá bahno a padaj mu chlupy, tak vás čištění vysavače tak moc trápit nemusí.
Chvilku jsem uvažovala i o kombinaci vysavač s vytíráním, ale nakonec jsem si řekla, že ne vždy když vysávám, mám potřebu vytřít a byla by to zbytečná komplikace. Taky jsem původně hledala nějaký decentně barevný vysavač. Mívala jsem jeden od Xiaomi a tu čistě bílou nenápadnou si člověk celkem zamiloval. Všimli jste si někdy, že vysavače jsou v podstatě barevný jak trenky? Přitom to přece nikomu nemůže ladit do baráku. No a nakonec jsem se naučila ty jeho barvy milovat.



Robotický vysavač Neato Botvac D7 Connected - máme samozřejmě i robotický vysavač, který pro nás každý den vysaje ty nejfrekventovanější části domu. Máme ho rádi a je to náš válečník se špínou. Od firmy Neato jsem ho volila protože když jsme ho pořizovali nebylo ještě moc vysavačů, co by jezdili systematicky. Roomby a jiné jezdívali chaoticky a to mi přišlo dost neefektivní. Zase velkou nevýhodou je cena. Výhodou všechno ostatní. V mobilu mu nastavíte kde má a nemá jezdit, nastavíte si svůj rozvrh a pak se nestaráte a jen mu sem tam vynesete nádržku po vysávání. Opět pokud jste vlastník divé zvěře s dlouhými chlupy, je tu ještě jedna nevýhoda. Jako on se s tím popere, ale spotřeba filtrů a kartáčů by mu asi rapidně stoupla a já se o něj vlastně docela bojím v té línací sezóně, takže ho prostě na jaře vypnu a zapnu až v létě. Mezitím saju ručně Dysonem. Tenhle vysavač vás navíc vede k podvědomé uklizenosti. Schováte kabely, na zemi nenecháváte nic co by mohl nasát, židle u stolu rovnáte hezky aby se mu líp jezdilo. Pokud vás vysavače a jejich typy zajímají víc do hloubky, doporučuju na youtube kanál Vacuum Wars. Bohužel tenhle konkrétní model se už nedělá.




Rýžovar - pokud máte rádi rýži a děláte jí často, je rýžovar nezbytnost. Můj je Sharp KS-C5J dovezený z Japonska. Je naprosto skvělý, dělá luxusní rýži a má spoustu dalších programů. Nevýhody jsou, že krom Japonska ho neseženete, manuál je v japonštině a potřebujete transformátor aby jste ho mohli připojit do zásuvky. Takže pokud bych vám měla doporučit nějaký rýžovar, bude to dost komplikované protože u nás takový přehled nemám. Vykašlala bych se asi na ty nejlevnější za 400 Kč co vypadají jako bílý hrnec se skleněnou pokličkou a jedním čudlíkem. Co jsem se s nimi setkala, měli tendenci připalovat nebo jim prskala voda z pod pokličky. Kamarádi mají třeba rýžovar od Xiaomi, kupovaný tady v ČR a jsou spokojení. Já měla nějaký menší model co se tu neprodává koupený přes Aliexpress a ten není moc dobrý. Rýži pokaždé rozvaří a je potřeba ho spárovat přes mobil a pohrát si s nastavením varu (nebo prostě jen zmáčknout start a vypnout ho o půl hodiny dřív než udává).
Často mám v českých vodách problém si vybrat rýžovar hlavně kvůli vzhledu. Je to něco co mám na lince a používám několikrát do týdne tak fakt nechci aby to vypadalo jako hnusnej hrnec z reklamy Toshiba z roku 1960 (viz. obrázek výše). Ještě jsem nedávno zaznamenala rýžovar Lauben, který vzhledově je top a měl by umět rýži s nižším obsahem sacharidů, což je fajn třeba pro diabetiky. Nebo pokud vám nevadí vzhled jako starý rádio s přehravačem na cédéčka tak tady Sharp a Philips. V ČR ještě najdete produkt s názvem "multifunkční hrnec" a ty mívají taky program na rýži. Jak moc jsou dobré to vám nepovím. Pokud někdy v cizině narazíte na rýžovar Zojirushi, tak s ním taky vedle nešlápnete.


Google Home - ano je to tak, máme tak trochu chytrou domácnost. Máme Google Home Mini v koupelně, ložnici, u mě v pokoji a v kuchyni mám na lince Google Nest Hub Max. Proč jich máme tolik? Ono je to totiž hrozně pohodlný. V koupelně ho používáme jako reprák na Spotify. Prostě ležíte ve vaně a hraje vám tam relaxační hudba....nebo relaxační metal. A ten reprák i když je malej, tak hraje opravdu dobře. V ložnici ho používáme spíš sporadicky, když si chceme nastavit budík, stačí mu říct. Občas si tam přes něj rozsvítím světlo. V kuchyni máme produkt s větším displejem a vlastně ho máme hlavně jako fotorámeček. Hojně ho využíváme i  jako minutku či nákupní seznam. Jako reprák už o něco méně. Asi dvakrát jsme na něm zkusili i nějaké společenské hry, ale fakt to není ono. Patrně tím že nejsme rodilý mluvčí a ne vždycky nám rozumí ale i pro to, že jsme volili třeba hru kde potřebujete povědomí o americké kulturní scéně a moje znalosti končí u toho, že existuje nějaká Oprah a nějaký RuPaul. Veliká škoda je, že pořád není čeština. Slibovali ji už před lety. Ale aspoň si budete cvičit angličtinu nebo jiný podporovaný jazyk. Pokud máte pomalý či nestabilní internet, asi bych být vámi ještě počkala se zařizováním chytré domácnosti. Ono to bez toho internetu jaksi moc nejde. A věřte mi, že říct příkaz a pak se zlobit že to na vás peče je pěkně na nic. Vlastní zkušenost, protože u nás je pomalý a padající internet.
Doporučuji pořídit držáky do zásuvek na Mini verze. Nezabírá to pak nikde místo.
Jasně můžete mít i Alexu od Amazonu. Má víc variant a je pro ní víc produktů. Mě byl prostě kdysi Google sympatičtější.

Nádoba na kompost od Brabantia - dlouho jsem hledala nádobu na kompost, která by byla decentní a mohla být na lince po ruce aniž by rušila. Spoustu nádob má nápisy, debilní barvy nebo velikost. Brabantinu hodim do myčky když je upatlaná, nestojí raketu, i po delší době vypadá pořád hezky a pro dva lidi to bohatě stačí s tím že to ob den vynesu. Ještě jsem našla docela hezké od Joseph Joseph jak malou nádobu na kompost tak větší verzi do které už jsou i nějaké pytlíky.


Kuchyňské hadříky Brabantia - používám, mám ráda a k šedé kuchyni se hodí šedé decentní hadříky. Když moc smrdí tak je vyvařím ve vodě se sodou a octem jinak je normálně peru. Celkově doporučuju si projít Brabantia stránky, najdete tam spoustu decentních ale bohužel i dost hnusných produktů. Výběr je na vás.


Koše na tříděný odpad - třídí dneska prakticky každá domácnost. A není lehké sehnat koš, který nemusíte vynášet každou chvíli protože je moc malý, zároveň chcete aby to nějak vypadalo a nezabralo to moc místa. Já mám menší třídírnu pod dřezem a s většími kousky chodím do komory kde mám tyto koše. Tím že se dají pevně uchytit na sebe jsou praktické a nezaberou tolik místa. Vejde se toho do nich dost. Největší problém jsou pet lahve, ty to dycky zaplní po pár kouscích.
Pokud máte větší rozpočet a koše viditelně, můžete zkusit zase Brabantinu a pokud fakt velký rozpočet tak Wesco, které má krásné věci, ale mě tam vždycky vadilo to výrazné logo. Opravdu netoužím mít ologovanou celou kuchyň.


Dózy Leifheit - jedna z nejnovějších lásek. Obvykle se mi Leifheit produkty nelíbí, nemám ráda tu jejich zelenou barvu. Ta na dózách není a kdyby měli místo červené úchytky bílou, budu ještě raději. O vzduchotěsných dózách jsem přemýšlela dlouho. Na trhu jich není málo a IKEA přišla taky s fakt hezkýma ze skla a bambusu. Jenže skleněné dózy IKEA jsou těžké a mě se to víko blbě otvírá. Ty plastové se mi nelíbí.
Dlouho mě odrazovala i cena Leifheit dóz. Když jich chcete víc, nevyjde to úplně levně. Mě se líbí 1,2 litrové a ty na jejich eshopu mají momentálně v akci za 299 Kč. Jenže pak jsem zkusila německý amazon. Tam mají podstřelenou cenu speciálně na tuhle velikost a mají je za 5,99 eur. Jako za 150 Kč no neber to. Takže jsem je tenkrát objednala. Nebyli skladem, tak dorazili asi po dvou měsících, pak když jsem chtěla přiobjednat tak šlo jen 3 kusy na objednávku a teď pro jistotu už do čech vůbec neposílají. Asi aby jsme náhodou něco neměli levně, to je jen pro ty chudý němce.
Každopádně zatím mám s dózama dobrou zkušenost. Jsou lehké, dobře se otvírají i drží.

Zavařovací sklenice - nedám na ně dopustit. Jsou to takový Leifheit dózy pro socky. Nejsou vzduchotěsný, ale když si dáte práci a třeba černým matným sprejem přestříknete víčko aby se sladili, tak to vypadá docela dobře. Navíc je to zadarmo, protože vám to zbude po okurkách, medu, utopencích nebo co jiného ve skle kupujete. A ještě budete moc machrovat jak jste zero waste.


Kuchařky od Romana Vaňka - pokud bych měla vybrat jen jednu tak to bude Velká kuchařka Čech a Moravy. Vařím z ní ráda a sahám po ní častěji než po čemkoliv jiném. Pokud se držíte receptu, na 99% se vám povede. Snad akorát nějaké linecké mi tam nesedělo. Jinak zatím všechno co jsem zkoušela bylo skvělé. Knížek vydal více, tak pokud vám tam sedí nějaká jiná, klidně do ní běžte. Osobně bych si od něj ráda prohlédla Sushi, Pražskou kuchařku a Sladké poklady.

To by bylo asi vše k sekci mých nejpoužívanějších věcí v kuchyni. Teď ty o něco méně používané, ale pořád peckové:


Elektrický grill Tefal Optigrill+ XL - u nás stejková sezóna nekončí s létem, my rádi grilujeme celoročně. S tímhle grilem jsem se prvně setkala u Melgarha , pak jsem s ním dělala tousty na akci kde bylo asi tři sta lidí a nakonec se odhodlala a pořídila ho. Měli ho na amazonu v black friday akci a tenkrát vyšel asi na 92 eur.
Samozřejmě mají i menší či novější modely. Je jen na vás co si vyberete. Nám tenhle vyhovuje. Na maso je perfektní. Hovězí, vepřové, zelenina, všechno super. Trochu pokulhává u ryb, protože je těžký a svou vahou trochu splácne křehké maso. Čímž se dostáváme k jedinné nevýhodě. Ocenila bych tam nějakou aretaci nebo něco aby se tam dali dělat sýry. Když tam dáte sýr, tak ho to jednak rozplácne vahou příklopné části a za druhé vám ten sýr steče po spodní šikmé ploše která je dělaná spíš na odtékání šťávy z masa. Pokud máte rádi panini, tak se dá, ale pokud jste fanda hezky zapečených toustů s okraji, tak nic moc. Ono to ten toust splácne celý, ale neuzavře ho to po stranách jako klasický toustovač a to pak není vůbec ono.


Mlýnky Peugeot - takovou malou radostí jsou mlýnky na sůl a pepř od Peugeotu (jo stejně jako ty auta). Jsou kvalitní, mají kovový vnitřek a mám pocit že doživotní záruku nebo něco podnobného. Jasně stojí raketu, ale na tom stole to vypadá skvěle. Hrozně snadno vyměníte typ pepře či soli. Já byla vždycky člověk, kterému stačil normální mletý černý pepř z pytlíčku, ale věřte mi, že je to znát když třeba do rajské přidáte čerstvě metý červený pepř nebo do bramborového salátu bílý případně na stejky mix všech druhů.

Uzavíratelné pytlíky - ať už používáte ty klasické z IKEA nebo nějakou silikonovou víc eko variantu, tak prostě tohle je v kuchyni skvělá věc. Když něco dávám do mrazáku nebo když si chci jen tak naložit trochu zeleninky na druhý den, případně maso, tohle je prostě super. 


Nástroj na držení pytlíků - ano i taková věc existuje. Když třeba házím do uzavíratelného pytlíku třešně které vypeckovávám nebo půlím švestky do mrazáku, tak chci aby mi ten pytlík něco drželo. Případně pokud jako já rádi mrazíte vývar rozdělený do menších pytlíčků, tak to při přelévání taky je fajn když vám někdo drží pytel.


Tyčový mixér - pokud přemýšlíte o koupi, jděte do nějakého víceúčelového. Já ho dostala kdysi k vánocům od kamaráda a miluju ho (mixér, ne kamaráda). Nejčastěji používám nádobu kde jednoduše nasekám většího množství cibule. Metly se zas hodí když dělám sníh nebo jemnou bramborovou kaši a poslední nástavec je klasika na omáčky a pokusy o domácí majonézu.


Nordic Ware forma na bábovku - jsem jeden z těch šťastných lidí co má hned tři. Jednu s lebkama, jednu pirátskou loď a jedny steampunkové vlaky. Výhoda je, že budete mít nádhernou formu a úžasný bábovky, které budou všichni obdivovat. Nevýhoda, že některé typy je potřeba fakt dobře vymazat a i tak se pak blbě čistí. Třeba paluba té pirátské lodi je fakt detailní a to je peklo čistit. Opravdu to dělám štětečkem a párátkem. Ale třeba ta forma s lebkama, tam je údržba minimální a vyklápí se to úplně samo. Netuším čím to když je to od té samé firmy a detaily tam taky jsou.
Dneska už spousta firem napodobuje Nordic Ware s jejich zdobnými formami a tak seženete i levnější kovové varianty nebo i ze silikonu, kde zas bude lepší ta údržba.


Karafa Eva Solo - nějak jsem si na ně zvykla v jedné ráci. Jsou to elegantní karafy a když do nich hodíte ovoce, vypadají opravdu zdobně. Samozřejmě myšleno bez toho neoprenu co se na ně dá navléct. Ten zas pomáhá pokud v tom máte čaj ho udržet déle teplý.

Na mém seznamu je i pár věcí, keré bych si jednou přála pořídit:


Metličku s kuličkou - hele je to blbost, ale fakt to dokáže urychlit třeba dělání těsta na palačinky tak 3x. Jako mohla bych to dělat i výše uvedeným tyčákem, ale u palačinek to mám ráda pod kontrolou v ruce abych cítila tu konzistenci.


Burger Master forma - kdysi jsem na to narazila a zamilovala se. A moje láska trvá i po letech kdy to pořád nemám. Jedná se o silikonovou formu kam nacpete mleté maso, uzavřete a ono vám ho to splácne a rozdělí do přihrádek. Já totiž miluju si zamrazovat mleté maso v malých porcích a pak ho postupně používat. Narazila jsem na padělky na Aliexpressu, ale upřímně když to má přijít do styku s jídlem, tak to z Ali fakt nechci. Nevýhoda je že se to musí objednat z ameriky a je to drahý. Občas se to dá najít na amazonu, ale je to ještě dražší. Kdyby někdo z vás měl tip na něco podobného a dostupného, tak dejte vědět.


Hezký odkládací talířek na vařečky - zatím používám normální talíře, protože obvykle mám vyndanou ne jen vařečku, ale i kleště a obracečku a někdy i pomocnou vidličku a naběračku. Takže to musí být dost rozměrný odkládací talířek a ještě se mi musí líbit. Kdysi se mi celkem líbili od Emile Henry, ale je to pro mě prostě malé.


Štítkovač - protože je to módní v poslední době si všechno popsat štítkovačem Dymo Omega nebo si to natisknout na Cricut Maker plotru (ale tam je cena úlně jinde než za to Dymo Omega). Jasně štítky se dají i koupit, ale ne všechny co chcete nebo to už musíte řešit někde custom. Takže prostě cool černobílé štítky vedou.


KitchenAid robot - takové velké a drahé přání. Ideálně v matně černé barvě a velikosti 4,8 litru. Mám Bosh robot po babičce a je super třeba na strouhání sýra, dělání těsta na bramboráky, ale na těsta dortová či jiná prostě není. Neutahne je a nezvládá vymíchat kraje. KitchenAid je takové Ferrari mezi roboty. Tomu odpovídá i cena. Má kovové vnitřnosti, takže utáhne co jiné roboty ne (taky se v různých testech usazuje pravidelně na předních příčkách). Je to v podstatě koupě na celý život.
V USA vychází samozřejmě směšně levněji než u nás. Občas na něj mají dokonce někde v Targetu či jiném americkém řetězci akci a to je potom fakt veliký rozdíl oproti těm našim skoro dvaceti tisícům co tu stojí.
Výhody jsou jasné, uděláte v něm i tuhá těsta, je to ozdoba kuchyně, máte ho na doživotí. Nevýhody jsou cena, váha (protože ten kov něco váží), cena příslušenství taky nepotěší a v současné době je nevýhodou i dostupnost, protože prostě neni skoro nikde nebo jen v pár barvách.

Na konec bych tu ráda zmínila ještě pár značek které stojí za pozornost:

Nachtmann - krásné skleněné produkty, vázy, karafy, sklenice
Spiegelau - spíše užitkovější sklo než zdobné, ale taky mají hezké produkty
Deejo - pokud při sobě nosíte nožík a chcete aby byl hezký, tak tohle je ok. Já mám klasickou rybičku a občas se fakt hodí.
Kolimax - kvalitní české hrnce v kterých vařili už vaše mamky, jen o tom možná nevíte.
Staub - krásné litinové hrnce
Microplane - struhadla, pokud ujíždíte na struhadlech, určitě tuhle ikonu znáte


Toď vše. Děkuji za trpělivost s ultra dlouhým článkem. Snad vám bude k užitku a inspiraci.

Žádné komentáře:

Okomentovat