středa 29. března 2017

Fake NARS štětce z Číny

Už dlouho jsem chtěla udělat nějakou srovnávačku na kvalitní štětce od známé značky a nějakou okopírovanou čínu. Na aliexpressu jsem narazila na kopii NARS štětců a i když fakt nemám ráda fake věci, tyhle štětce jsem se rozhodla zkusit. Ty origo od NARSu bych si stejně nikdy nekoupila (protože prostě jsou pro mě drahý). Dopřeji tedy nějakému čínskému podnikateli, aby na mě vydělal a mohl dál spokojeně vykořisťovat své dělníky.

Zaplatila jsem strašných 15$ a těšila se co přijde. To těšení trvalo asi měsíc a půl. Už jsem dokonce vyměkla a napsala prodejci, že pořád nic nedorazilo, ať to pošle znovu. On napsal ať ještě chvíli počkám. Musel něco tušit, protože hned druhý den bylo ve schránce oznámení a štětce na poště.

Po rozbalení papírové krabičky, jsem shledala, že dva štětce mají trochu ohnuté štětiny jak tam byly namáčklý, ale nic co by se nenarovnalo. Zkoušela jsem s nimi lehce jezdit po tváři a trochu škrábali. První dojem teda nic moc. Jenže já jsem zhýčkaná Real Technique a Urban Decay štětcema, který jsou ultra plyšový a tak jsem si řekla, že je prozkouším pořádně a dám o nich vědět až pak. Po zhruba roce používání už o nich v klidu můžu napsat co si myslím. I když je to teda o dost delší doba než jsem původně plánovala, že o nich napíšu.


Tak za prvé jsem zjistila, že většina z nich mi vlastně tvarově nevyhovuje a prakticky používám jen jeden. To je docela důležitý zjištění, který by fakt nasralo kdybych si koupila třeba jednu dobu tolik blogerkama opěvovaný Yachiyo Kabuki brush, který v Sephoře mají za 1550 Kč.

Další v sadě byli Mizubake, Mie, Ita a jeden, který jsem na NARS stránkách ani nenašla a tak jsem si ho pracovně pojmenovala Tajemný cizinec. Tohohle "fešáka" používám v podstatě denně na rozjasňovač. Zbytek fake rodinky mi tu leží ladem.

Párkrát jsem zkusila použít Ita Kabuki na něco jako pokus o konturování a docela se to dá. Jenže já se normálně nekonturuju, takže je to tak trochu zbytečnost mít na to štětec.
Mizubake je takovej chudák připosraženej a s přimhouřeným okem by se možná by se dal použít jako cestovní štětec na pudr. Kdyby neškrábal.
Mie a Yachiyo jsou si ve fake verzi hodně podobné. Na pudrovou tvářenku mi jakž takž fungovali, ale prostě mi tenhle tvar nevyhovuje. Navíc díky dost hrubým štětinám tvářenku rozdrásají a naberou toho šíleně moc.

Čemu se dost divím, je minimální padavost štětin. Ano nějaký chlup z toho sem tam odpadl, ale nic závratnýho. Popravdě když jsem je kupovala, tak bych nečekala, že po tom roce vůbec ještě nějaký chlupy budou mít. Akorát teda jak můžete vidět z horní fotky, štětce jsou hodně roztřepené a i když jim chlupy nepadají tak aspoň hrdě trčí do stran. Dokonce i z rukojetí sem tam něco trčí. To patrně u drahých štětců hrozit nebude.

Na obrázku níže vidíte Tajemného cizince po roce prakticky denního používání. Nic moc pohled. Vypadá spíš jak nějaká prachovka než jako štětec. Mám tu štětce, které používám mnohem déle a vypadají líp. Nedávno mi třeba dosloužil jeden z mých prvních štětců od Real Techniques (článek jsem na ně psala před už skoro !třemi! lety tady). Tedy on vlastně pořád funguje, ale začal škrábat, tak už ho nepoužívám. A ten rozhodně není takhle roztřepený.


Co mě na štětcích od začátku hodně vadilo, že pokaždé když je peru, tak pouští černou barvu. To asi nebude úplně zdravá záležitost. Ale i ten jeden, který dost používám a peru často, je pořád černý. Kéž by i moje oblečení mělo tuhle skvělou vlastnost, že sice pouští černou, ale patrně si jí i samo generuje a nešedne.

No vidíte, ani to nebolelo a jsme na konci článku. Závěr vám patrně došel. Ano můžete si koupit levný fake a ozkoušet si jak vám daný tvar sedne do ruky. Ale stejně budete nejčastěji sahat po něčem co neškrábe, nepouští barvu a je vám mnohem příjemnější. Samozřejmě se může stát, že budete mít kliku a narazíte na dobré štětce, neříkám, že to nejde. Pár takových recenzí na levné čínské napodobeniny už jsem viděla. Jen ta šance není tak vysoká. A přiznejme si, že nás asi víc potěší sahat po pěkném byť dražším štětci než po roztřepené škrábavé prachovce.

1 komentář: