úterý 14. prosince 2021

Spotřebované a nespotřebované produkty

Zhruba někdy v březnu jsem si řekla, že bych si mohla schovávat dekorativku, kterou dopotřebuju abych tak nějak viděla kolik toho vlastně za ten rok spotřebuju. Zároveň se mi při psaní dnešního článku povedlo se rozjet a trochu se zamýšlet, tak to bude trochu rozvláčněji povídací. Snad to přežijete.

Ráda koukám na videa se spotřebovanci, jen nějak nepobírám, jak jedna osoba může spotřebovat tolik produktů za měsíc. Maluju se dost, ale prostě paletky téměř nejsem schopná spotřebovat kolik jich mám. Linky tak dvoje do roka, řasenky jsem tipovala tak tři až čtyři. Kdybych to rozšířila na péči a drogerii obecně, přidají se nějaké deodoranty (ale fakt ne jeden měsíčně jako v některých videích). Mám suchá lýtka a občas ruce, tak si je 2x denně mažu když je potřeba. Ale stejně i ty Mixa mazání sjedu tak dvě a půl za rok. A třeba sprcháč nebo šampon? Já fakt nevim jak to ty lidi dělaj, my doma fakt za měsíc sprcháč nezděláme. Prostě použijeme trošku a tím se celý namydlíme. Po minulých vánocích měl Lush online výprodej a i teď máme na vaně dva sprcháče. Jo bude to tím, že tyhle si šetříme a máme tam ještě další dva, ale i ty tam stojí už nějaký ten měsíc. Vlasy mám díky odbarvování spíš suché, takže je nepotřebuju mýt nějak často. Prakticky tak jednou za čtyři dny a šamponu dávám jen trochu. Kondicionéru a masky taky, takže zas všechno vydrží v řádu měsíců. Vlastně jestli něco pravidelně doděláváme, tak pěny, soli, oleje do koupele, muž má šampuk z Lush a po pár měsících ho taky zvládne zpracovat. Já mám tuhá mýdla, která mi sedí a taky třeba tři za rok sjedu. A pak kondicionér kterým si ředím barvu na vlasy. Kdyby někoho napadlo, za jak dlouho spotřebuju vatové tamponky, tak mám to velké balení o 140 kusech a stačí mi jeden na doodlíčení zbytků po oleji a čistící pěně. Takže taky žádná velká hitparáda co se týče dopotřebovávání.

Vzhledem k covidu a sezení doma jsem měla období, kdy jsem se nemalovala vůbec, ale pak jsem si řekla, že prostě chci být hezká i doma a nechci na ty věci jen koukat v šuplíku. Jasně je to pohodlné se nemuset večer odličovat, ale takhle fakt trvale vypadat nechci. Nechápejte mě špatně, naučila jsem se během covidového období vnímat sebe samu i nenamalovanou jako, že to je ok a můžu tak vyjít ven a nestydět se. Ale pořád se ráda namaluji a cítím se radostněji když prostě ten makeup mám.

Takže jsem otevřela svoje magické šuplíky zásuvkové komody Alex z IKEA, kterou má každá správná blogerína (akorát já je mám v černé) a řekla si, že se hecnu, dodělám nějaké rtěnky a stíny co mě tu leží už dlouho nebo mě třeba nebaví, štvou mě texturou atd. Prostě aby mi tu zbylo opravdu jen to co používám a dělá mi radost.

Ještě bych měla dodat, že nemám ráda plýtvání. A to v žádném slova smyslu. Takže vyhazovat něco co ještě plní svůj účel prostě není můj styl. Tedy za předpokladu, že to je funkční. Když je to napůl nefunkční (třeba tužka co už skoro nekreslí či téměř vyschlá řasenka), tak to už opravdu nemá cenu se s tím zlobit. Věci by se podle mě měli používat, ale zase s nimi neplýtvat a vážit si jich. Pro spoustu lidí není samozřejmost mít toho tolik.

A po prudkých výlevech konečně to kvůli čemu čtete. Povedlo se mi tedy spotřebovat:


Majolica Marocra linky - až se zas bude moct jezdit do Japonska, koupím si je znovu

Sephora SizeUp řasenka - docela uvažuju, že si jí časem koupím znovu

Marc Jacobs řasenka v menší verzi - sype se mi a dělá černé kruhy pod očima, znovu ne

Milk Kush řasenka v menší verzi - nebyla špatná, ale nic wow

Etude House tint z limitky a ještě v super přebarvovacím provedení (takové jak je to zelené a na rtech zrůžoví) - tyhle rtěnky mám prostě nejraději

Urban Decay Jilted mini rtěnka - ta mi dala zabrat, protože fakt nanesete jednou a půl dne drží, tak ubývá pomalu

Canmake Color Change Eyebrow - růžový až červený gel na obočí se zlatýma třpytkama? Jako hrňte to sem. Milovala jsem. Jestli na něj ještě někdy narazím, beru ho. Obočí s tím bylo rychle, třpytky vidět nebyly. Sahala jsem po něm vždycky když jsem jela někam a věděla že tam přespím. Je to s ním prostě ultra rychlé a fakt drží.

Too Faced pudr Perfect Peach v odstínu Translucent Peach Whisper - nádherně voněl, dělal hezkou pleť, ALE od kdy je jemná broskvová barva označovaná jako translucent to fakt nevim. Mě to dělalo tmavší pleť protože jsem světlá.

Shiseido Baby Powder - prostě za ty prachy nejlepší pudr. Tohle je legenda

Urban Decay Lip Chemistry - varianta na tint. Úplně nahovno. Hrozně mizí, není příjemnej.

CC Eye cream od Erborian - bavil mě. Na Evropu fajn CC. Brala bych i ve velkém na obličej. Jen ta cena je dost vysoká.


Snažila jsem se spotřebovat, ale nepovedlo se:


Labiotte Wine Lip Tint - občas mám pocit, že tinty jsou nekonečný a za ty prachy máte něco co vám vydrží minimálně půl roku každodenního malování. Naučil mě mít rád samu sebe v červených rtěnkách. Jinak jsem si v nich vždycky připadala moc rusky.

Urban Decay mono stín Flash - mona mě štvou v tom, že se to válí v šuplíku a nesaháte po tom tak jako po paletce. Navíc UD stíny jsou hrozně nesmrtelný protože jich stačí malinko jak jsou pigmentovaný. Musela bych si tim malovat celý tělo aspoň měsíc abych to spotřebovala

Majolica Majorca paletka - ve své době to byla jedna z mých nejmilovanějších paletek. Je v ní totiž naprosto skvělá sytá růžová a mám druhou do zásoby. Bohužel pseudo báze je tam na prd a ten světlý růžový stín taky ne a ne spotřebovat. Na celé víčko je trapný a do koutku to jde pomalu.

Maybelline Color Sensational konturka v odstínu 150 Stellar Pink - používala jsem jako tužku na obočí. Držela mi a měla super odstín k vlasům. Je to sice už špaček, ale prostě není ještě dodělaná.

Urban Decay mono stín Solstice - je krásnej samostatně bez dalších stínů, je krásnej i s nima. Ale je lepší ho nanášet prstem a to mě nebaví protože to člověk musí někam otírat a řešit ruku plnou třpytek. Občas jsou i pod očima a to mě baví ještě míň.

Nudestyx stíny v tužce odstín Burnish - jako mě se líbí myšlenka, že člověk to napatlá na oko, rozmaže prstem a hotovo. Hádejte za jak dlouho se mi to sleje do jedné čárky? Asi za deset minut. Ale celkem slušně mi to funguje jako báze. Pak to šest až osm hodin dá bez slití. Stačí to napatlat na oko, rozmazat, dát přes to normální stíny, trochu si pohrát štětcem se ztrácením a hotovo. Akorát to postrádá smysl. Takže dodělám a už nikdy víc.

Etude House Perfect Brow Kit - nějak mě nevzal za srdce. Už ho tu mám dlouho, snažím se ho používat a on fakt vůbec neubývá. Jedinný stín který mizí je světlý pod obočí a toho tam je nejméně.


Poznámky pod čarou:

Ráda bych pohla s makeupy a tvářenkami, bronzery co tu mám. Jenže když člověk jde mezi lidi jen s respirátorem, tak nějak postrádá makeup i tvářenka smysl. Stačí mít namalované oči a nemuset řešit respirátor zapatlaný makeupem. Navíc i když se snažím, tak já prostě nejsem tvářenkový, bronzovací a konturovací typ. Například NARS tvářenky co tu mám, maj za tu dobu už ten obal, který v obchodech vypadá tak hezky matně, takovej olepenej. Ten plast nějak degradoval nebo co. To je asi jedinná věc o které reálně přemýšlím, že jí vyhodím.

Když jsem razila během roku někam ven, většinou jsem volila buť tint na rty nebo tekutou rtěnku co zaschne a pak se nehne. Cokoliv jiného s tím sundaváním a nandaváním respirátorů nemělo smysl. Klasické rtěnky smutně sedí v šuplíku.

Naučila jsem se letos používat sypké pudry. Dokonce jsem jeden měla i na cestách a to je co říct. Jasně práší to a máte od toho zadělaný stůl, ale mám pocit, že to dokáže udělat fakt pěkný finish na pleti. Hourglass pudr jsem si doslova zamilovala kvůli jemnému rozzáření obličeje. Takže i když nejste fanda těhle pudrů, stojí za to jim občas dát šanci.

O čem do budoucna přemýšlím:

Trochu si pohrávám s myšlenkou jestli nezkusit nějakou echt červenou rtěnku. Láká mě Dior odstín 999 nebo Maybelline SuperStay v odstínu Pioneer. 

Taky mám teď nějaké myšlenkové hnutí, že bych mohla zkusit péči o kudrnaté vlasy, protože oni ty moje prostě nejsou rovné, ale takové vlnitější. Hlavně jsou ale suché jak Sahara protože to chladno jim dobře nedělá. Velký sen je vlasová kosmetika od Kérastase.


S těžkým srdcem si přiznávám, že asi budu muset trochu pohnout a rozloučit se s paletkou od Illamasqua. Z původních stínů je tam jen jeden. Ostatní byli zoufale nepoužitelné, tak jsem si tam předělala takové co reálně používám a myslela si, že to bude skvělá paletka na cesty. Jenže ona je hrozně masivní na to že v ní jsou jen čtyři stíny, takže reálně sedí doma v šuplíku a zabírá místo.

Stejným způsobem uvažuji i o Sleek paletce. Pamatujete si ještě někdo ten hype? Ta moje už je spotřebovaná a slouží spíš k tomu když mám nějaký zbytek stínu a chci si ho přendat do paletky. Ve výsledku tam mám tři růžové, dva hnědé, stříbrný, šedý a tělový.

Taky tu mám pudr od Majolica Majorca v naprosto nádherné a neprakticky veliké krabičce. Asi na něm zapracuju a pokusím se do krabičky přendat nějaký jiný pudr a reálně to používat.

Od chvíle co jsme se přestěhovali do domu si lakuji nehty méně a méně. Rýpání v hlíně, častý úklid domu po psovi a ani pes sám se svými zuby moc nalakovaným nehtům nepřejí. Přemýšlím jestli laky probrat a podarovat nebo je zkusit přece jen dojet, což není moc realistické když si vezmu že jich mám tak dvacet.

Slovo na konec:

A jak to máte se spotřebováváním vy? Vážíte si věcí nebo k nim nemáte nějaký větší cit a je vám to jedno, že je vyhodíte nedodělané? Posíláte je třeba dál kamarádkám? Prosím řekněte mi, že taky nesjedete sprcháč měsíčně a že nejsem divná.

1 komentář:

  1. Já mám do sprchy jedno balení taky pěkně dlouho, stačí málo a není to tím, že bych se nemyla :o)

    OdpovědětVymazat