pátek 23. května 2014

Japonsko den 15 - Tokyo

Tak dnešek byl definitivně poslední den. Zítra už odlétáme. Od rána jsem měla takový usedavě smutný pocit. Vyrazila jsem na poslední procházení Akihabary. Tentokrát úplně sama, abych se v klidu mohla ztrácet v uličkách.....a taky trochu chytat lidi na japonský 3DS kvůli rozdílným puzzle dílkům co u nás neseženu.

Začala jsem couráním po Yodobashi cameře. Pořád tam ještě byli patra, které jsem pořádně neprošla když jsem s sebou měla kluky. Třeba patro s kuchyňskýma věcma, znovu jsem chtěla i do oddělení her, kosmetiky a tak různě.

Narazila jsem i na moc hezkou část s fotoalbama, kéž by takové byli u nás. Byli tam i nějaké barevné izolepy na scrapbooking.






V kosmetickém oddělení jsem zas potkala nějakýho chlapa co mi tvrdil jak jsem hezká. Tentokrát to byl číňan a kupoval si produkty na pleť a pleťové masky a pak si ještě přivedl kamaráda a ukazoval mu mě jako zvířátko v zoo. V čechách se mi fakt nestává aby mi někdo něco pochválil nebo řek že mi to sluší. Tam jsem zvyklá akorát na nadávky a pohledy typu "má růžový vlasy a tetování, je to fetka a přišla krást".

Pobavilo mě nalezení jednoho Holika Holika a jednoho Baviphat produktu. Obaly na jelení lůj byl taky dobrý.




No a pak nějaký časopisy, který jsem teda nekupovala protože každý stál skoro 1000yenů.




Na kuchyňské vybavení jsem se těšila nejvíc. Čekala jsem různé bento boxy, knížky jak na to, roztomilé pomocníčky do kuchyně a spoustu super věcí. Dočkala jsem se spíš různých rýžovarů, mikrovlnek, grilů a pár silikonových forem.






V elektronickém oddělení jsem se koukala na nějaký stojánek na mobil. Občas před spaním koukám na youtube na vaření (ano je to trochu divné) a držet hodinu telefon nebo ho o něco zapírat tak aby nepadal, mě nebaví. Nic jsem nekoupila ale našla jsem docela vtipný usb kabel a přece jen jeden hezký typ stojánku.



Na oběd jsem zašla do osmého patra do své oblíbené sushi restaurace. Svíralo se mi srdce když jsem jedla poslední sushi. Nechtělo se mi přestat a tak jsem se přecpala a snědla asi devět talířků vždy po dvou kouscích sushi. Při tom jsem pozorovala jak kuchař připravuje sushi. Všude mimo Japonsko se z toho dělá věda a já vám teď popíšu jak to vypadá tady.

Kuchař má obyčejný plastový kýbl plný rýže a vždycky do něj jednou rukou hrábne, zmáčkne kus rýže do bobíku. Při tom už druhou rukou žvachlá kus ryby. Nějak jsem nestihla kdy tam dává wasabi. Asi ho palcem nějak už vtíral do té ryby když jí žvachlal. Pak to na sebe plesknul, dal na talířek a hotovo. Trvalo to ani ne 10 vteřin. Pokud to byl nějaký sofistikovanější typ třeba s kaviárem, tak zas nějak umotal základ a pak tam lžičkou prostě kus kaviáru kydnul.

Viděla jsem jezdit spoustu druhů sushi a další spousta druhů byla na výběr na lístku. Odhadem tak 30. Překvapilo mě něco co tam jezdilo když jsem odcházela. Vypadalo to jako grilnutej losos s majonézou a posypanej červenou cibulí. Takže jestli na vás někdo bude machrovat, že sushi může být jen nějaká nalajnovaná věc kde je rýže a ryba, tak mu dejte přečíst tohle.

Pak jsem trochu běhala a ztrácela se v uličkách po Akihabaře, ale tam moc zajimavých věcí nebylo. Tedy bylo, ale nesmělo se fotit. Jsem zas byla v krámcích s figurkama a občas tam byli fakt velký oddělení 18+. Někdy je docela skill najít takový krámek, vypadá třeba takhle:


Pořád mi zbývali nějaké peníze a tak jsem chodila a hledala za co je utratit. Pak jsem si řekla, že peču na figurky a raděj se pořádně nažeru. Vydala jsem se směr hostel a stavila se v sámošce. Teď mě bolí bříško a je mi trochu zle, ale jsem šťastná. Dortík, zmrzlinka, sladké houstičky s šunkou a majonézou, kakao, ananasová fanta...tomu říkám pořádné večerní kombo.

Poslední nákup byl tedy jídlo, to jsem celé nefotila, ale dnešní denní nákup jo. Zítra mi držte palce s taháním krosny.


4 komentáře:

  1. Ty obaly na lůje :D fakt by mě zajímalo, co tam nemají :D. Hmpf, tak jde znát, že na netu ty časáky zas tak draze sehnat nejdou, když i tam jsou drahý.
    Vidí moje oko správně na poslední fotce Jiji?? (hauuuuu)

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli myslíš tu kočičku, tak fakt nevim jestli je to ona. Je to prostě nějaká černá číča.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tipuji, že to Jiji bude. Fakt mám ráda Ghibli film, ze kterého je ^^. Takže totální závist, protože ona prostě v dostupné ceně online sehnat nejde :D.

      Vymazat
  3. Ty balzámy jsou geniální! Ty předražené časáky se občas vyskytnou se slevou v Book Off, ale je to dost náhoda. Jinak mi taky přijde, že na západě se z toho sushi dělá nějaký tajemný obřad celkem zbytečně, na lekci jednoho japonského kuchaře jsem se dozvěděla, že "když nemáte ostrý nůž, prostě tu roličku ukusujte".

    OdpovědětVymazat