pátek 16. ledna 2015

Porovnání Sleek a Urban Decay

K vánocům jsem dostala Urban Decay: Electric paletku a slibovala jsem porovnání se Sleek: I Divine Ultra Matte V1. Obě jsou mega barevné, ale každá totálně jinak. Navíc Sleek seženete za necelých 300kč a máte tam 12 stínů, kdežto Urban Decay je na ofiko stránkách za 50$ a barviček tam máte 10.


Ona už jen samotná velikost paletek je poměrně rozdílná jak můžete vidět na fotkách. Urban Decay je větší a bytelnější. Má zrcátko které drží v jakékoliv poloze, což Sleek fakt nemá a je to velká škoda, protože i jeho zrcátko je slušně velké.



Ke Sleeku jsem dostala takový ten trapný pěnový aplikátorek/polštářek se kterým jsem se nikdy neuměla pořádně namalovat. Urban Decay má uvnitř (bohužel na focení jsem ho vyndala) štětec který je praktický, dá se s ním namalovat a dokonce je snad ještě příjemnější než Real Techniques co běžně používám.

Na první pohled vidíte i výrazný rozdíl ve velikosti stínů samotných. Electric paletka má ty barevný koláče tak o 30% větší. Jenže chyba lávky, podle popisků na webu má UD stín 1,2g a Sleek 1,1g. Takže možná Sleek vypadá menší, ale je zas hlubší. Jenže když se člověk maluje Electric paletkou, tak mu stačí nabrat mnohem míň, tudíž má pořád bod navrch.

Další velký rozdíl je v pigmentaci. Ano dá se čekat, že dražší značka bude víc barvit a těch stínů bude stačit podstatně méně, ale že to bude až tak brutální rozdíl by mě nenapadlo ani v nejdivočejších snech. Zkusila jsem si stíny nafotit na ruce, jenže doma bylo šero a venku zas zima. Zvolila jsem tedy zimu a tak prosím omluvte technické problémy s husí kůží.

Urban Decay: Electric

Na Urban Decay miluju ten stříbrný stín co na fotce skoro není vidět. Ostatní jsou samozřejmě taky skvělé a nikdy bych nečekala, že mě bude bavit se malovat třeba zeleně. Docela mi vadí, že stíny vypadají jinak v paletce a jinak na kůži. Třeba ten co je nahoře v pravo, má název Fringe a v paletě vypadá jako nádherná tmavě zelená, na kůži jak vidíte jde poněkud do takové paví modrozelené. Stejně tak vrchní řada urpostřed je Slowburn, což je v paletě oranžová, je na kůži do červena (ne tolik jako na fotce, to mi foťák trochu zkreslil). Ve spodní řadě jsou dvě fialové, ta světlejší se jmenuje Jilted a i když na ruce vypadá odlišně než růžová ve vrchní řadě, tak na oku jsou skoro totožné.

Mimo jiné mi vadí i zažírání stínů. Představte si, že se odličujete a do víčka máte zažranou zelenou nebo růžovou. Fakt bomba to drbat půl hodiny. Ale zas mám jistotu, že když vytuhnu na nějaký pařbě, tak že moje oči budou furt barevný a sexi. Mimochodem musím dodat, že ačkoliv jsou UD stíny s nějakým leskem, tak mi to vůbec nevadí. Normálně sice preferuju matné stíny, ale tyhle by prostě matné nevypadali tak pěkně. Taky mají příjemnou máslovitou konzistenci a přiloženým štětečkem se nabírají dobře bez nějakého většího prášení.

Trochu hůř se mi rozmazávají a ztrácejí, jsou prostě tak syté, že to chce si s nima hodně pohrát a taky je pro mě lepší si dopředu promyslet jak si to oko namaluju než tam bezmyšlenkovitě plesknout růžovou a do vnějšího koutku fialovou. Holt zapracované do sebe to sice vypadá hezky, ale trvá to.

Sleek: I Divine Ultra Matte V1

Teď se vrhneme na Sleek. Co se týče barev, jsou na kůži v podstatě totožné jako v paletce. Jak můžete vidět na ruce, některé jsou sytější než jiné. Třeba z fialové jsem byla ze začátku nadšená a postupem času mi přišlo, že nějak přestává barvit. Kdyby jste to nepoznali tak fialová je ta ve vrchní řadě, třetí z leva. Taky je mi trochu záhadou proč tam jsou dvě stejné růžové, ale nestěžuju si a ráda je používám. Zelené, modré a žlutou nepoužívám skoro vůbec, jelikož mají tendenci vypadat na oku jako modřiny. Oranžová je neskutečně sytá a brutální, taky moc ráda vypadá jako modřina. Asi to bude tím, že jsou to barvy matné. Kdyby se leskly, mohli by působit líp (akorát by to pak nemohla být matná paletka žejo).

U Sleeku se mi nestalo, že by se mi barvy do kůže nějak zažíraly. Odličují i nanášejí se dobře a s podkladovou bází mi vždycky udělali krásné a syté barvy. Ano jsou trochu prašné, ale není to nic brutálního a ze štětce mi pod oko opadávají mnohem méně než některé stíny od Too Faced. Do sebe se slévají krásně a ztrácení jde skoro samo.

Ve výsledku nemůžu vlastně ani říct, že by některá paletka pro mě byla lepší. Ono to je jako porovnávat Ferrari se Škodovkou. Obě auta vás dovezou tam kam potřebujete, každé je v naprosto jiné cenové kategorii a s jinými vlastnostmi. Když budu chtít oslňovat, pojedu v drahé káře a když budu chtít jen tak dojet do města nebo nebo na návštěvu za příbuznými, sednu do Škodovky.

Jinými slovy pokud začínáte a hledáte dobré barevné stíny za rozumné peníze, rozhodně si můžete pořídit Sleek: I Divine Ultra Matte V1. Pokud jste větší fanda do malování a máte na to, tak si bez větších okolků klidně můžete pořídit Urban Decay: Electric.

4 komentáře:

  1. Sleek má hezčí design :-)
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
  2. technické problémy s husí kůži:D Jsem si poprskala klávesnici čajem, fakt dík:D
    Katka

    OdpovědětVymazat
  3. Te komentář o husí kůži mě taky dostal =D Jinak já poslední dobou na tyhle super jasné barvy moc nejsem, ale líbí se mi, když se použijí jako hodně tlusté linky nebo v podobně grafickém typu líčení, bylo to dost na přehlídkách myslím loni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se letos vyžívám v dvojitých linkách, kdy ta vrchní je červená. Možná se časem dopracuju i k jiným barvám. Tlusté linky jsou mi bohužel díky přepadlým víčkům zapovězeny. Nebylo by z nich vidět nic než slabou linku a vršek by se možná i trochu rozmazal díky mastným víčkům

      Vymazat