pátek 11. dubna 2014

Proč mě naprosto neskutečně serou nové Missha stránky

Naše skvělá pobočka Missha mě upřímně novýma stránkama neskutečně vytáčí. Tu kosmetiku mám celkem ráda, tu hejtovat nechci. Není sice holčičkovsky roztomilá, protože je určena spíš zralým ženám, ale rozhodně nepostrádá u nás nezvyklou krásu, eleganci a styl.

Od prvního spuštění stránek je sem tam navštěvuji a sleduji. Nejsem odborník, jsem vystudovaný projektant tak do toho asi nemám co kecat.....počkat jsem přece zákazník, takže sakra mám! První krůčky jsem sledovala s nadšením. Sama jsem totiž dva roky pracovala na eshopu a hrozně mě ta práce bavila. Bavilo mě dělat popisky, dohledávat obrázky, užívat si co nám grafik udělal za hezkej banner...prostě fajn práce.

Takže grafikovi Missha stránek bych asi sem tam dala pohlavek už na začátku. Neumím si vysvětlit proč některé bannery byly krásné, ostré a oku lahodící a některé vypadaly jako by je splácala začínající prodavačka v malování, když zrovna neměla co dělat. Nějak nejsem zvyklá vidět špatně ořezané výrobky nebo v takovém podivném rozlišení že si člověk užívá každý kostičkový pixel. Škoda, že tenkrát jsem to s úsměvem přešla a řekla si, že teprv začínají a nebudu to printscreenit abych o tom zlomyslně jednoho dne napsala článek.

Jinak jsem starým stránkám neměla skoro co vytknout. Dobře ještě možná množství produktů. Přišlo mi, že tam toho mají míň než na prodejnách. Jako pardón, ale dosypat tam zboží je fakt záležitost chvíle. Pokud k němu nebudu dělat popisky a švihnu tam jen obrázek tak to jde za den. Pokud budu dělat popisky a dávat třeba víc obrázků, tak to holt bude trvat třeba týden. Záleží kolik toho bude.

Jenže nový stránky, milé dámy, nový stránky jsou docela slušný peklo. Víc se mi líbil i starý design a ten nový naprosto čistě bílý mi nesedí. Mají ho tedy i na Misshaus, takže možná to je nějaký světový styling. Nevím. Pořád víc se mi líbí třeba tyhle korejské stránky. Ale budiž i přes tu bělost stránek bych se přenesla.

Nejvíc, naprosto, naprosto, mega nejvíc mě sere rozdělení produktů do kategorií. To bude nějaké české unikum protože na ostatních stránkách, vlastně snad na žádných stránkách jsem to ještě neviděla. Rozdělení podle kosmetických řad. Někdo si asi myslí, že jsem databanka a pamatuju si naprosto přesně jaká Missha řada co obsahuje.

Nahoře na stránkách máte hezký menu (viz obrázek). To by bylo ok do chvíle než po něm začnete přejíždět a něco hledat. Většina položek bude ok. Dokonce u "Typ pleti" se mi to rozdělení fakt líbí. Ale zkuste si dojet až na makeup. Se tak akorát dozvíte že tam jsou doplňky a jakési tři řady Missha něco. O debilním obrovském facebook tlačítku se raděj ani nezmiňuju.


Když teda nebohý zákazník něco rozklikne, projede všechny ty jejich tři debilní řady edic aby našel co hledá, zjistí, že u toho stejně není popis a může se jít bodnout. Jako bonus má krom horního nepoužitelného menu teď menu ještě jedno a úplně stejně na hovno.


Neříkejte mi, že se nedaj vyžádat obrazové podklady od dodavatele, tedy korejské Missha. A pokud nedaj, zaručeně se daj někde vygooglit. Když nepomůže ani to, daj se třeba nafotit žejo. Jako příklad si vemem třeba tu řasenku na obrázku. Třeba jak vypadá na oku nebo aspoň rozmázlá na ruce. Něco, cokoliv. Klidně sexy korejskou bábovku držící v ruce řasenku a tvářící se jako by právě měla orgasmus.

Další bod je popisek: "MISSHA The Style 270HD View Color Mascara (Dear Purple) - řasenka (M5050)" je celkem zbytečně dlouhej. Naprosto nechápu proč je tam na konci to "řasenka (M5050)" pokud je to její firemní označení tak mě nezajímá. Mě zajímá ten zbytek. Dokonce i to "MISSHA" mohli vynechat. Jsme na stránkách Misshy tak to asi nebude Holika Holika. Jméno barvy v závorce mohli klidně udělat až v nějaký vybírací kolonce a nemuseli ho cpát do názvu. Na fotkách mají totiž dvě barvy řasenek, tak by si člověk vybral kterou chce. Pokud je nemají skladem obě a dali tam proto to jméno aby bylo jasný že je fialová, tak ať tam kurva necpou obrázek modrý.

Bod třetí je popis produktu. "MISSHA The Style 270HD View Color Mascara (Dear Purple) - řasenka". Ok i tady se s tím nikdo moc nesral. Pokud si dohledáte řasenku třeba na ebay, je u ní obrázek s anglickym popiskem. Takže to stačilo přepsat a přeložit. Pokud by člověk chtěl být originální moh napsat třeba něco jako že tohle je super cool řasenka co natočí řasy svým kulervoucím kartáčkem a budete mít řasy nejen trendy fialově/modře barevný, ale tak velký že s nima umlátíte dospělýho chlapa. Navíc je budete mít skvěle oddělený a silný, že na nich můžete tahat nákupy. V řasence je totiž mrtě vyživujících věcí jako výtažek z fazolí, keratin, sušený jednorožčí roh a kolagen, takže nebudete mít na řasách vrásky.

Tím končím hate článek. Asi by vůbec nevznikl kdybych se nechtěla na Missha stránkách podívat po tvářence a nezjistila, jak moc mě sere proklikávání a hledání v řadách Missha edic. A pokud to čte někdo z Missha, tak pořád hledám práci a klidně vám budu dělat eshopáka.

9 komentářů:

  1. Trošku podpichnem - sa sťažuješ na biely dizajn a tvoj blog je tiež biely. :D A ja som veľký milovník bielej, takže si bielu prosto obraňujem! :D

    Chcela som sa experimentálne doklikať k dákej ten tvárenke, začalo to sľubne, lebo si vravím, že aha, kozmetika pekne delená podľa typu pleti, podľa veku (hoci len také prachobyčajné slovo "vek" ako celý názov kategórie mi príde trochu divné - keď už hejtujeme, nedalo sa tam napchať aspoň "podľa veku"? :D), ale... tú tvárenku som prosto nenašla a až tak sa mi tam zasa orientovať nechce. XD

    Inak, aj ja som mala chvíľu tú česť adminovať e-shop a mňa náhodou úplne bavilo nahadzovať do systému nové produkty a písať k nim kreatívne popisky...! Tamto je teda dosť bieda, nezanechá to dobrý dojem - mali by si nájsť dákeho nadšenca pre napĺňanie e-shopov! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jenže u toho blogu se to snese. Rozhodně na něm nezakládám podnikání a je o hodně přehlednější než ty stránky. Patrně pro to, že tu nemám dvě zmatečná menu. On totiž minimalistický bílý design je celkem fuška, což ti řekne každý lepší grafik (s jedním žiju). Googlu se to s blogspotem povedlo. Přemýšlela jsem i o nějaké barevnější verzi, ale žádná mi zatím nevyhovovala.

      Vymazat
    2. Veď ja netvrdím, že sa mne osobne ten ich dizajn bohvieako páči, ale z tvojho článku to vyznievalo "útočne" na pomaly všetky biely dizajny, prosto bielu vo všeobecnosti. :D

      Vymazat
    3. Pronikla jsem hloub do tajů a zjistila proč to je teď taková móda mít bílé stránky. Protože iPhone a další jabko produkty je mají. Bylo mi to celkem obsáhle vysvětleno, že vlastně všichni kopírují jabka aby byli in.

      Vymazat
  2. Tvoje starosti bych chtěla mít.

    OdpovědětVymazat
  3. A mě to štve taky. Málo produktů, málo informací - když chci vědět co to je, na co to je a co je v tom, abych většinou googlila. Podkategorie jsou rozházený tak, že mě z toho bolí oči. Když jsem byla kdysi na prodejně, pochvalovali jsme si s prodavačkou novozélandský stránky, že tam je informací nejvíc. To měli ještě starý stránky, říkala jsem si, že se to zlepší a ono prdlačky, je to ještě horší. To je tak těžký něco z toho nz prostě přeložit a nasypat na stránky?

    OdpovědětVymazat
  4. přesně!!! podle mě díky nedostatku popisků produktů a úplně debilnímu vyhledávání přichází o zákazníky ... kdyby nahoře nebylo vyhledávací políčko, v životě bych tam nenašla, co jsem chtěla a když už jsem to teda našla, tak jsem se nedozvěděla vůbec nic :D nebudu kupovat produkt jen na základě jednoho obrázku, když ani nevím jak se používá, o popisu složení radši ani nemluvím ... hlavně, že se před překopáním webu ptali na svém FB fanoušků na jejich názor :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jestli si někdy založím kosmetickou firmu, najmu tě na psaní popisků =D Jinak já na stránky moc nelezu, jenom když jsme vysvětlovala bráchovi, že mi má koupit k Vánocům ten jejich lucky pack a je fakt, že tehdy mě z toho skoro kleplo, a nějak na mě ty stránky nepůsobí dostatečně Korejsky cool. Je to takové trochu jako stránky nějaké pochybné laciné kosmetiky doveyené bůh ví odkud.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaa konečně sympatický zaměstnavatel. Byla by to legrace dovážet sem Etude House, TonyMoly, Holiku a další

      Vymazat