pondělí 6. září 2021

Den 2 – York

Ráno jsme měli v hotelu skvělou snídani. Znáte to taková ta anglická, vejce, fazole, slanina, toust a hlavně hrozně dobrý čaj. Ten jsem si fakt užila. Asi si budu muset někde nakoupit čaj na doma než odjedu. Ale pravá sranda začala po snídani.

Přijel objednaný autobus kam se nahrnula celá naše grupa. Teda celá….oni někteří kalili až do rána a někdo se zbořil takovým způsobem že ani nebyl schopný jet. Moc jsem netušila kam jedeme, ale užívala si cestou výhledy. Město je nádherný. Jsou tu hradby, cihlové a kamenné budovy, i dřevěné, hrázděné, budovy s nádherně obsypanými záhony či truhlíky plnými květin, všechno vypadá tak tradičně anglicky (líp to vyjádřit nedokážu).

No a pak jsme dojeli na střelnici. Naštěstí jsme nešli střílet plastový holuby, to by vzhledem k podnapilosti některých nebyl super nápad. Šli jsme dělat bezpečnější věci jako lukostřelbu, hod sekyrou a střílení ze vzduchovky.

Hele a ač normálně na tyhle věci nejsem, tak lukostřelba mě celkem bavila. Hod sekyrou moc ne, zoufale mi to nešlo. No a střelba ze vzduchovky byla lepší než jsem čekala. Dokonce jsem vyhrála první místo z naší grupy. Asi náhoda…nebo nejmíň zbytkáče.

Následoval návrat na hotel a jídlo. Chtěli jsme s Melgarhem do nějaké vyhlášené restaurace na fish and chips, ale bylo tam plno. Tak jsme zkončili na něčem jako je Manifesto market v Praze. Prostě spousta stánků s jídlem na malém prostoru. Dali něco řeckého a nějaký párky s hranolkama. Bylo to dobrý, ale teda ty ceny….v Řecku vás gyros vyjde na 2,5 eur tady toho bylo lehce víc, bylo to v krabičce a stálo to deset liber. Takže jestli jsem něco podcenila, tak ceny jídla.

A konečně jsme se dostali k tomu na co jsem se těšila. Nákupy. Teda nejdřív jsme mrkli do Tesca. To byla trochu jiná pohádka než u nás. Jo a mají tu chipsy s příchutí KFC. A pak jsme šli omrknou TK Maxx. Ulovila jsem si v sekci s kosmetikou KVD primer pod stíny. Jinak to byl dost hnus a bylo to přebraný. A jelikož se blíží halloween, už mají i něco v téhle sekci. Takže mám talíř s lebkou. A mix koření od Jamieho Olivera co mi chutná v Čechách se před nějakou dobou přestalo prodávat.

Ještě nám zbývalo trochu zábavného programu než dojde na ten hlavní. Nafasovali jsme skupinový stejnokroj a šlo se na autobus. Ne klasický, ale Ghost tour. Zabrali jsme celé patro, povozili nás po Yorku a pan průvodce vyprávěl kde kdo jak umřel a kde byl hřbitov a vůbec spoustu historek. Rozuměla jsem asi půlku, ale byl to výbornej herec, takže vlastně nevadilo že nerozumím protože postarší děda svíjející se a křičící strachy před duchem co ho pronásleduje byl dostatečně zábavný i pro mě.

No a večer došlo na hlavní rozlučkovou party. Šli jsme se najíst a pít. Tedy spíš PÍT protože malý to fakt nebylo. Taky jsem na večeři zjistila, že když si tady člověk objedná chilli burger, tak i když u nás by dostal něco se čtyřma kolečkama chilli papričky, tady byla centimetrová souvislá vrstva. Zcela nehrdinsky jsem to v půlce burgeru sundala dolu. A teda i ty burgery tu musí být nějaký větší, protože je to dost nesežratelný.

Jelikož jsem už odpila část svého piva, zlepšila se mi angličtina natolik, že jsem zvládla mluvit s člověkem naproti sobě a dokonce dostala pochvalu že mi to jde. No a pak se šlo jinam a začali pršet vodky a piva a víc vodky.

Nebudu to protahovat, skončili jsme nakonec na retro diskotéce kde byli i další rozlučky. Asi poprvé jsem viděla párty jako bývají ve filmech. Celý klub skákal, měl ruce nahoře a zpíval. Před třetí když DJ nasadil Spice Girls jsem fakt už byla hodně mrtvá (a díky množství alkoholu jsem měla nejen plynnou angličtinu, ale snad už i s přízvukem). Na hotelu jsem usla skoro okamžitě. K ránu se ozvala kocovina.


Žádné komentáře:

Okomentovat