čtvrtek 12. března 2015

O tom jaký jsem barbar a nedokážu ocenit slavné vůně

Ano jsem hrozná a nejdu s davem. Očuchávám slavné vůně v parfumériích a přijdou mi divné nebo rovnou páchnoucí. Dokonce jsem měla doma vzorek Chanel No.5 a mě to prostě smrdí moc pánsky. A i když jsem přetrpěla tu silnou vůni, měla jsem pocit, že po půlce dne už na mě stejně nebyla cítit. Ano nebaví mě tahat s sebou voňavku v kabelce a chci aby se na mě udržela celý den. Měla jsem nějaké levné vůně od Avonu co to daly, tak proč by to sakra nemohl dát Chanel.

Můj nejoblíbenější parfém, který tu mám, je Dot od Marca Jacobse. Netuším proč jsou všichni unešení z Daisy, přijde mi taková nijaká. Ani Honey, která má podobný flakon jako Dot, mě nijak neokouzlila. Zkoušela jsem očuchat i letošní horkou novinku od YSL, parfém Opium Black, ze kterého taky byl vyplesklej snad každej a prostě nic. Mě to smrdí jako Pitralon. Vlastně celkově se dají mé vjemy z parfémů rozdělit na tři kategorie:

1) vůně na hajzlík
2) Pitralon
3) hele tohle docela hezky voní

Ale dnešní článek bych chtěla věnovat především jedné pánské vůni, která nám už mnoho let leží v koupelně. Jedná se o 4711 Original Eau de Cologne - Echt Kölnisch Wasser.


Složení kolínské by mělo být následující:

Hlava:
pomeranč, bergamot, citron, petit grain

Srdce:
neroli, rozmarýn, růže

Základ:
pižmo

A teď schválně hádejte jak to voní mě i manželovi a proč nám to v té koupelně leží tak dlouho bez toho aby jsme to používali (podle popisků to má být i pro ženy). Ano smrdí to totiž jako Pitralon! To, že se v promokecech rozplývaj jaký je to osvěžující vánek vhodný do parného léta, je naprosto irelevantní. Na mě tohle někdo stříknout v jakoukoliv roční dobu, tak pod tím smradem padnu. Je to těžké, výrazné a člověk má pocit jako by se okolo něj shluklo klubíčko čerstvě navoněných důchodců.

Jediné co se na tom může lidem líbit je asi ta retro lahvička. Hipsteři a rockabilly nadšenci jásají, my ostatní se od toho raději budeme držet dál.

6 komentářů:

  1. Moje mamka to zbožňuje na komáří štípance (a možná to ty komáry i odpuzuje). Z nějakého důvodu taky miluje jejich krémy na ruce, takže docela dlouho naše výlety do Německa spočívaly v nahánění všech výrobků téhle řady, co šly sehnat. Každopádně je živoucím důkazem, že někomu se tahle vůně líbí. Mě to teda ale taky nevoní.

    OdpovědětVymazat
  2. Já raději žádné toaletní vody ani nepoužívám, nerada na svou přítomnost upozorňuji nějakým zápachem nebo čímkoliv, připadám si pak více neviditelná. Kdybych na sebe stříkla něco takového... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona decentní vůně nevadí. Je hezké trochu vonět a opačné pohlaví může jásat jak hezky voníš. Já když cítím pěkně vonícího chlapa, tak se skoro neznám. Ještě že mi voní málokdo

      Vymazat
  3. Ja byla v Koline na Vanocnich trzich a samozrejme jsem to taky musela ocuchat:D Tahle tyrkysova mi nevonela ani trochu, ale maji jeste "puvodni" v muzeu vonavek Farina - taky tvrdi, ze to je ta puvodni kolinska, tak tezko rict, co je skutecne puvodni, ale ta uz me vonela moc, obzvlast ta panska!

    OdpovědětVymazat
  4. S hromadou parfémů mám podobný problém :) většina mi smrdí jak vůně na hajzl, vždycky pak chodím s kámoškama po krámě a děláme na sebe hrozný ksichty. Kolikrát čím "větší" značka a dražší produkt, tím spíš bych tim vystříkala kadibudku :)) Naštěstí se občas najde i nějaká ta světlá výjimka a mám se čím vonět - teď je to jimmy choo a lanvin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem zapoměla zmínit, že občas je pro mě důležitá i lahvička. Pokukuju občas po jedné vůni, ale zoufale se mi nelíbí lahvička a tak se pořád nemůžu rozhodnout jestli ji pořídit nebo ne.

      Vymazat