pondělí 13. dubna 2015

Padesát odstínů růžové aneb všechny moje paletky a stíny

Tak mě jednou napadlo, že by nebylo špatné dát všechny moje stíny a paletky na hromádku a podívat se kolik toho vlastně mám. Né že bych to netušila, ono toho zas tolik není, jen jsem prostě měla chuť to tak nějak přehledně vidět všechno najednou a pokochat se barvičkama.

Ano přiznejme si to, převažuje růžová. Směle jí sekundují další poněkud nezvyklé barvy jako zelená, fialová, modrá.....samozřejmě se najdou i normální barvy jako naprosto nudná hnědá (taky v padesáti odstínech) a dokonce i moje oblíbená (ale čím dál méně používaná) černá.


Jenom abychom si vyjasnili situaci: Nemám ráda přirozené líčení! Já chápu, že kdejaká blogerka si radostí stříkne do textilu, když jí někdo daruje Naked paletku od Urban Decay. Dát to někdo mě, tak mi moc radosti neudělá. Kde je ta zábava a kreativita? To mám být jako kreativní s hnědou? Jako že tahle hnědá je víc hnědá než tamta hnědá a tahle hnědá má růžový podtón a tahlecta je studená hnědá....ORLY?!

Možná když mi je hodně blbě a nechce se mi malovat tak si teda na oko máznu nějaký hnědý stín co tu mám, ale obecně zastávám názor, že když už si s tím malováním dám práci, tak chci aby to bylo taky sakra vidět. Né abych měla na oku prostě hnědou (byť precizně nanesenou) skvrnu, která se tváří, že tam vlastně neni.

Chápu, že hnědá se bere jako taková univerzální, protože není moc vidět na oku a nic moc se s ní nedá zkazit. Projde vám jako nenápadné líčení na den do jakékoliv práce. ALE to jí fakt musej cpát skoro do každý paletky? Co s tím potom mám dělat?
To jsem ovšem trochu odbočila od původního tématu. Takže tady jsou moje paletky. Prosím omluvte jejich upatlanost, protože jsem vyběhla na balkón když náhodou začalo mezi sněhovýma vánicemi na deset minut svítit sluníčko a fakt nebyl čas na to leštit každý záhyb. Navíc ty co mají v sobě třpytky, jsou v podstatě neudržitelné v dlouhodobé čistotě.



Sleek: I Divine Ultra Matte V1 jsem si pořídila protože jsem prostě chtěla něco barevného a mnou požadované barvy běžné drogerie prostě nenabízí. Sleečí paletka pro mě byla ve své době splněný sen. Škoda toho jak debilně se otvírá. Sice se mi to časem ochodilo a jde to lépe, ale ze začátku jsem si snad 5x zlámala nehet při otevírání. Taky obal se mi moc nelíbil. tak jsem ho polepila roztomilýma ozdůbkama aby byl hezčí. Pigmentace stínů je víc než slušná, i když dost kolísá barvu od barvy. Určitě si časem ještě nějakou Sleek paletku pořídím. Za ty peníze je to totiž fakt skvělý kauf.



Sephora: Color my life je paletka co vypadá iPad. V obchodě se mi hrozně líbila, bohužel nejsme úplně kamarádi. Z nějakého důvodu moje oči nemají rádi Sephora stíny (chytrá to očička), takže ačkoliv se mi některé stíny z paletky hodně líbí (ano překvapivě ty růžové), tak mě z nich pak bohužel bolí oči. Naposled jsem vydržela se s touhle paletkou malovat tři dny po sobě a ten třetí den už jsem musela oči hodně rozkapávat kapkama aby přestaly bolet.

Lesky na rty v paletce nejsou vůbec špatné. Lepí jen trochu a na rtech jsou příjemné. Bouhužel jsou totálně nepraktické. Vůbec nechápu smysl takových lesků. Na rtech to vydrží tak hodinu a já tu paletku v kabelce fakt nenosím abych se tím mohla natírat 10x denně.



Urban Decay: Electric byl dárek, který jsem si vybrala k vánocům a prostě jí miluju. Má nádherně syté barvy, obal je taky moc krásný. Otvírání v pohodě, skvělý štětec...prostě jí nemám co vytknout. No možná trošku to, že na cestování už je celkem velká a některé barvy vypadají jinak v paletce a jinak na kůži. Ale na víc věcí si fakt stěžovat nemůžu.



Hello Kitty paletku jsem tuším kdysi dostala od muže. Je z Douglasu a je fajn. Jednu dobu jsem se nemalovala s ničím jiným. Ano černá by mohla být černější, fialová by taky mohla malovat malinko jinak, bílé je tam zbytečně moc, ale tak ona ta paletka není určená na nějaké high malování. Na takové malé hraní nebo na dovolenou bohatě stačí. Papírový obal je opravdu příjemný a ani po letech nepřišel k žádné úhoně. Zavírání na magnet taky nikdy nezklamalo. Kdysi jsem byla tak drsná, že jsem se zvládala líčit i tím přiloženým štětečkem. Mám pocit, jsem jí okolo vánoc možná v nějakém Douglasu ještě zahlédla, kdyby vaše srdíčko toužilo po troše dětského malování.



Too Faced: Joy to the Girls je velmi hnědá paletka. Kdysi jsem jí spatřila v Sephoře (teď to asi vypadá, že tam děsně nakupuju, ale vemte si, že tohle jsou paletky nashromážděné za několik let, takže jestli v Sephoře nakoupím něco jednou za půl roku, tak je to hodně) a tak nějak se do ní zamilovala. Byla ve výprodeji a líbila se mi v ní zlatá, světle růžová a ta divná mentolově zelená a pak ty hodně světlý stíny a černá, která vypadala jako ta nejčernější černá co jsem kdy viděla. Byla v ní i řasenka, takže nekupte to. :)

Celkově je opravdu hodně hnědá. Dokonce i ty krásné zlaté jsou vlastně hnědé. Fakt jediné co není do hněda nebo s hnědým podtónem je ta mentolově zelená, dvě růžové v kterých je hromada třpytek, šedá a černá. Ale i přes mou nelásku k hnědé část stínů používám poměrně často na nějaké ztrácení a přechody. Takže jsem ráda, že tuhle paletku mám.


Maybelline: Silk Glam v odstínu Pink Drama je paletka se čtyřmi stíny a je to fakt mrtě stará paletka, které už dávno vypršelo datum spotřeby. Jenže já jí mám děsně ráda a oči s ní zatím problém nemají, takže jí vesele používám a musím říct, že na cestování je to jedna z nejlepších paletek co znám. Škoda jen, že v ní je tolik třpytek a lesku.


Lavshuca: Melty Heart Eyes v odstínu Dress Up Lady se mi líbila balením a ten růžový stín mě prostě dostal. Plus teda ten světlý vedle taky není k zahození. Bohužel ve třpytkovatosti si může podat ruku s Maybelline. Všichni komu se mastí pleť asi vědí jak blbě vypadají lesklé stíny plné třpytek v kombu s lesklou pletí....ale když ta růžová je tak hezká! No a pokud cestujete, tak tyhle minikomba jsou neocenitelný.



Canmake: Four shiny eyes - odstín Berry Sherbet mě opět dostala obalem. Je to jednoduché a přitom hrozně hezké. Stačí jen víčko trochu zkosit a už to vypadá diamantovitě a neobyčejně. Stíny se mi barevně hodně líbí. Není tam řvavá růžová, ale rozhodně se s nima dá namalovat nápaditě. Opět mají třpytky, i když ne tak humpolácké jako předchozí dvě paletky. Shimmer mají o dost brutálnější a tak se člověk leskne už hodně na dálku a musí si fakt hlídat stav zbytku pleti aby nevypadal blbě, leskle a mastně. Na japonské stíny jsou překvapivě hodně pigmentované. Takže zas je to rozhodně paletka, která stojí za pořízení.



Majolica Majorca je úžasná značka. Hrozně se mi líbí design jejich produktů. Stíny nejsou výjimkou. Paletka Majolook v odstínu RS354 obsahuje tři druhy růžové, i když s brutálním shimmerem a drobnýma třpytkama. Na takhle hezkou růžovou mě utáhnete vždycky. Stíny mají nádherně máslovou konzistenci. Jen teda ten bílý stín nahoře už je teda fakt moc. Možná, že to je rozjasňovač nebo tak něco, fakt nevím. Ale leskne se už naprosto neúnosně a já pořád nevím co s ním a jak ho používat. Paletka má celkově hodně luxusní pigmentaci a jestli někdy budete mít možnost pořídit některou z této řady paletek, tak směle do toho.

Tak a teď posledních pár chudáčků osamocených nebo téměř osamocených.


Max Factor: Eyeshadow Duo - Dawning Gold je duo stínů, které mám stejně jako Maybelline paletku od nepaměti. Moc se s nima nemaluju a vlastně už ani nevím proč jsem si duo kdysi koupila. Mám, ale trochu podezření, že je mám ještě od dob kdy jsem chodila do školy. Nostalgie jak sviň a unhygienic naprosto netušeným způsobem, jenže tak 5x do roka se mi stane, že mám na tyhle stíny chuť a mým očím nevadí a tak je stále používám. Na očích vypadají docela hezky pokud jste milovník hnědé potažmo bronzovo hnědé.


Stargazer červený, zářivě zelený a černý stín mám už taky hrozně dlouho. Černý je totálně nanic protože skoro nekreslí. Červený je jeho pravý opak a kreslí naprosto brutálně, takže se s ním musí opatrně. Zelený není na kůži moc vidět, ale není zlý, takže bych ho zařadila někam mezi dva předchozí. Celkově je Stargazer takový stínový průměr, nabízející zajímavé odstíny na dny s hodně ujetou náladou nebo na tématické akce.


Daiso cream eyeshadow je světlounce hnědý stín se shimmerem a s neuvěřitelně lehounkou a máslovou (až trochu krémovou) konzistencí, používám když mi je blbě nebo jsem nemocná a nemám sílu se moc malovat. Prostě v něm zavrtím prstem, plesknu na oko, udělám čáru a rozmažu. Nic víc, nic míň. Bez báze nedrží, ale přesně na tyhle nemocný a líný momenty mi sedí. Navíc to balení!! Jo a tohle bylo dřív než všechny ty Color tattoo, takže kdyby Daiso bylo i v ČR, tak tu o těhle stínech básní každá druhá žena s láskou ke kosmetice. Jakákoliv Daiso kosmetika podle mých zkušeností, rozhodně stojí za vyzkoušení.


Majolica Majorca PK421 mono růžový stín je vlastně stín který se má přendat do nějaké paletky. Tu bohužel nemám, ale příště se po ní v Japonsku asi podívám a možná i po víc mono stínech od Majolica Majorca. I když má tahle růžová trochu třpytky, tak není vůbec špatná. Pigmentace je na japonský stín hodně luxusní. Každopádně tohle je podle mě nejpovedenější balení mezi mono stíny určenými k přendání do paletky. Člověk na ten stín pořádně vidí, protože je to průhledný, ale zároveň je tam skvělé držátko s logem Majolica a celé balení je takový malý šuplíček.


Catrice: Velvet Matt - Al Burgundy je stín, který jsem sháněla po půlce Prahy protože Catrice nemají v každém Rossmannu a v hodně z nich byly vybrané nebo tam vůbec nebyly. Takže teď jsem moudřejší a vím, že Catrice mají na Budějovické, na Muzeu, v galerii Myšák a třeba i ve Florentinu.

Podle jména by se mohlo zdát, že se jedná o matný stín, jenže ono ne. Je spíš takový sametový. Každopádně barva je fakt nádherná a výsledný efekt taky. Jediné co tenhle stín sráží na úroveň absolutního pekla je jeho prášivost. Když do něj hrábnete štětcem, je to všude okolo, když oklepete štětec aby tam toho nebylo moc a neopadalo vám to pak pod oko, je to všude okolo. A když už si teda jdete malovat to oko, tak je to všude pod okem i když jste před tím štětec oklepali a zasrali si půlku stolu.


Astor duo (odstín Sugar Calls) je úplně na hovno. Stíny vůbec nejsou na oku vidět. Vlastně ani nevím, proč je tu pořád mám. Možná, proto abych je 3x do roka vytáhla, dala jim šanci, zjistila, že se pořád nezlepšila ta slabá pigmentace a zas je někam založila. Nějak nemám to srdce je vyhodit.


Revecén multifunkční cokoliv je taky úplně na hovno. Na to jak to jako má bejt prudce profesionální kosmetika a Memebox jí cpal všude několik měsíců, fakt vůbec nedrží na obličeji a nedělá ani minimum z toho co by dělat měla. Schovala jsem si to pro případ, že budu jednou potřebovat nějakej bizár na nějaký ujetý líčení kamarádů.


Nejnovější přírůstek jsou mono stíny od Urban Decay. Jsou naprosto perfektní. Skvělá pigmentace, skvělá barva, skvěle drží na oku (nezkoušela jsem bez primeru). Prostě když si člověk koupí stín kterej stojí 500kč, tak od něj prostě čeká, že nebude mít chybu. Jen se cítím hrozně provinile a blbě, že jsem schopná za jeden stín dát takový prachy. Jediná levná alternativa která mě k těmhle stínům napadá jsou Colourpop, které stojí stovku a posílají jen do USA, Kanady, Austrálie a na Nový Zéland.

Kdyby vám přišlo, že některé paletky vypadají, že se s nimi skoro nemaluji, protože do stínů nejsou vyryté díry, tak vězte, že opak je pravdou. Jenže já jsem strašně opatrná a nemám tendence štětcem rýt na jedno místo stínu. Pěkně opatrně používám celou plochu stínu aby to pořád vypadalo hezky. Občas se snažím paletky i v rámci možností otřít aby nevypadali zasviněně, jen dneska to moc nevyšlo protože nebyl čas. Holt blbé počasí, blbý sníh a blbé slunce na 10 minut. Prostě své paletky mám ráda a chci aby co nejdéle byly hezké a vypadali jako nové.

Takže teď znáte všechny mé stíny a vidíte, že toho zas tak moc není. Respektive ne na někoho, kdo má kosmetiku jako koníčka. Občas vážně nechápu když koukám na youtube na nějaké room tour s tím, že kosmetika je všude a slečna má třeba všechny Sleek a MUA paletky, všechny Nars a NYX tvářenky, Limecrime rtěnky a tak dál. To už je opravdu poněkud nezdravá posedlost, kterou jsem ochotná tolerovat jen v případě, že se slečna líčením živí. Jinak je to fakt blbost schraňovat doma tolik věcí jen proto, že je prostě chci.

Co si o té mé hromádce myslíte vy? Máte pocit, že je to přehnané? Kolik paletek nebo mono, duo stínů máte doma vy?

8 komentářů:

  1. Slušná sbírka :) škoda že nepostuješ víc svých fotek docela bych některé ty odvážnější stíny chtěla vidět v akci...
    Já si už celá léta maluju jenom černé linky, se stíny mám stejný problém jako s řasenkami - bolí mě z toho oči - takže paletky mám přesně tři a to ještě takové mini, které stejně využiju párkrát do roka k focení nebo cosplayi, jednu na smoky eyes, jednu hnědou a jednu růžovou.

    Sbírka kosmetiky u youtuberek, hlavně těch českých, mě taky fascinuje. Vždycky si říkám, k čemu potřebují tolik věcí když se nijak extra nelíčí a jestli je fakt všechny používají. Asi jsem špatný kosmetický nadšenec když mi stačí mít jeden BB cream a pořídit nový když mi dojde :'D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mě přijde, že to stejně na tom oku nikdy nevyfotim tak aby to bylo zajímavý. Z blízka to vypadá blbě a z dálky je tam díky mým převislým víčkům vidět jen nějaká růžová skvrna okolo oka.

      Vymazat
  2. sama na sobě vidím, že barevné stíny jsou vyšší level, ke kterému se musíš dostat :D já ze začátku taky dlouhou dobu používala převážně odstíny hnědé nebo šedé, maximálně jsem doplnila o nějakou tlumenou tmavší barvu (zelenou, fialovou, modrou, ...), jakmile jsem se naučila víc stínovat a osvojila si techniku, vrhla jsem se na barvičky, zrovna včera jsem si na tebe vzpomněla, páč jsem měla růžovo-oranžovou kombinaci a stejně jsem do oblouku prdla trošku matně hnědé pro stínový efekt ;) ... z tvé výbavy mě nejvíc zaujala Sleek paletka a UD Electric, ty by stály za hřích!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď si mě úplně navnadila. Zítra si udělám růžovo-oranžový kombo, párkrát jsem ho nedávno zkusila a vypadá to líp než bych čekala.
      Je pravda že stínovací skill musí být když člověk pracuje s víc jak jednou barvou. Ale je to i o tom, že ví čím a jak to dělat. Když jsem se malovala jen prsty nebo pidištětečkem přiloženým v nějaké paletce, tak tam se fakt moc tvořit nedalo. Velká změna přišla až se štětcema. Kéž bych je měla už od začátku svých malovacích pokusů. To by moje skilly teď byly totálně jinde.

      Vymazat
  3. Too Faced paletka ve výprodeji? Totální závist! Jinak já ráda ladím stíny s oblečením, což nikdy v Evropě nikdo nekomentoval, ale v Koreji na mě s barevnými stíny koukají jako na zjevení (i když spíš jako že to je zajímavý nápad a něco originálního - i když občas se ptají, kam že to po práci jdu pařit...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by mě nenapadlo. Jsem čekala, že v Koreji budou barevné stíny tak nějak normální. Byť teda spíš tlumeně barevné a se spoustou třpytek.

      Vymazat
    2. Jako prodávají se, ale v životě jsem je na nikom IRL neviděla...

      Vymazat
  4. Zběžná inventura odhalila: jednu velkou a jednu malou paletku od ELFu (práší, pigmentace matných barev je na nic), dvě malé paletky od Rimmelu (práší, pigmentace lepší), jedny duostíny od Alverde a několik monostínů od Essence, Alverde, Rimmelu apod. Plus jako stín používám všechny bronzery, highlightery a tvářenky. A popravdě řečeno mi to s ničím moc nejde o_o
    Co mám vypozorováno od korejských blogerek a mainstreamových pořadů typu Get It Beauty, tak mezi nejčastěji používané barvy stínů patří různé nude, hnědé, oproti Evropě docela často (hnědo)oranžové a růžové. Žádný vzrůšo.

    OdpovědětVymazat